Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Kvůli rekonstrukci nádraží se koncem ledna uzavře železniční podchod v Hrádku nad Nisou

16.01.2025 | 18:50

Kvůli rekonstrukci výpravní budovy v Hrádku nad Nisou na Liberecku se na konci ledna pro cestující uzavře železniční podchod ve stanici. K vlakům se až do dubna lidé dostanou náhradním koridorem kolem budovy.

vlakHrádekIdol
archivní foto

Od dubna začne na trati výluka, až do podzimu nahradí vlaky na trati z Liberce přes Chrastavu a Hrádek nad Nisou do německé Žitavy autobusy. Stavět budou u nádraží, řekla ČTK mluvčí radnice Eva Malá.

Rozsáhlé úpravy výpravní budovy v Hrádku nad Nisou jsou součástí projektu za bezmála 1,238 miliardy korun, který má zlepšit dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa, zvýšit zabezpečení tratě a komfort pro cestující. Rekonstrukce čeká také nádraží v Chrastavě. Projekt počítá u obou železničních stanic s opravou nádražních budov a nástupišť a zajištěním jejich bezbariérovosti. Mezi stanicemi se zvýší bezpečnost díky novému zabezpečovacímu zařízení. Práce na trati začaly loni v září, hotovo by mělo být v listopadu.

"V centrální hale, kam nyní ústí podchod pro cestující, bude vybudována technologická místnost pro nové zabezpečovací zařízení. Přístup k vlakům bude náhradním vyznačeným koridorem kolem výpravní budovy a přes úrovňový přechod na nástupiště a budou provedena opatření k zajištění bezpečnosti cestujících," doplnil koordinátor stavby Tomáš Havel ze společnosti Skanska. Po dokončení stavby bude cestujícím sloužit nový podchod na jiném místě.

Trať z Liberce na Žitavu byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy a měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně, první vlak tudy projel 1. prosince 1859. Dnes slouží hlavně regionální dopravě a denně ji využije kolem 2500 cestujících. "Myslím si, že rekonstrukce těchto dvou příhraničních nádraží dá jasný signál, že opravdu chceme do budoucna, aby se trať Praha - Liberec a směr na Polsko stala komfortní," řekl již dříve k projektu ČTK ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Provoz na trati budou po dokončení rekonstrukce na dálku řídit dispečeři z Liberce.

čtk