Kvůli rekonstrukci stanic v Chrastavě a Hrádku nebudou od dubna jezdit vlaky do Žitavy
Kvůli rekonstrukci železničních stanic v Chrastavě a Hrádku nad Nisou na Liberecku nebudou od dubna na trati z Liberce na německou Žitavu jezdit vlaky, nahradí je autobusy. Výluka spojená s projektem Správy železnic za 1,24 miliardy korun potrvá do konce září. Za společnost Skanska, která je dodavatelem projektu, o tom dnes ČTK informoval Ondřej Šuch. Výlukový jízdní řád krajský koordinátor veřejné dopravy Korid LK dokončuje.
Rekonstrukce na frekventované trase z Liberce do Žitavy začala loni v září a hotovo by mělo být do konce letošního roku. Cílem projektu, který má zlepšit dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa, je zvýšit zabezpečení tratě a komfort pro cestující. Projekt počítá u obou železničních stanic s opravou nádražních budov a nástupišť a zajištěním jejich bezbariérovosti.
"Zimu jsme využili na intenzivní přípravu tak, aby byl v obou stanicích zachován základní osobní provoz co nejdéle. Odstranili jsme část kolejiště a výhybek, pracujeme na zázemí pro nové zabezpečovací zařízení a chystáme vše pro stavbu podchodů, přejezdů i rekonstrukce mostů," doplnil projektový manažer Skansky Jan Mitlöhner.
V Chrastavě přiléhá staveniště těsně ke kolejím, stavbaři tam proto instalovali bezpečnostní zábrany, které mají zabránit kontaktu pracovníků i techniky s projíždějícími vlaky. Stavbaři už vytrhali celé nakládkové kolejiště a připravují terén pro stavbu nového podchodu. V Hrádku nad Nisou odstranili část kolejí a pracují na rekonstrukci nádražní budovy. Současně se intenzivně staví nová plocha pro odstavování autobusů, která poslouží i pro náhradní autobusovou dopravu v době výluky.
"Vše připravujeme tak, aby 1. dubna mohla začít velká půlroční výluka, během které vybudujeme prakticky dvě nová nádraží s novými nástupišti, podchody a mosty a v Hrádku navíc s bezpečnějším jednokolejným přejezdem," dodal projektový specialista Skansky Tomáš Havel.
Trať z Liberce na Žitavu byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy a měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně, první vlak tudy projel 1. prosince 1859. Dnes slouží hlavně regionální dopravě a denně ji využije kolem 2500 cestujících. "Díky rekonstrukci zabezpečovacího zařízení na celém úseku z Liberce až na státní hranici s Polskem a Německem zkrátíme dobu potřebnou pro křižování vlaků, což přispěje k plynulosti provozu," dodal ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.
čtk