Pivovar Svijany je na tom navzdory covidovým lapáliím o tři až čtyři procenta lépe než loni

22. 06. 2021 | 17:29

Rodinný Pivovar Svijany je na tom letos lépe než loni. Navzdory koronavirovým opatřením a uzavřeným hospodám prodal do konce května zhruba o tři až čtyři procenta piva víc než ve stejném období loňského roku. U příležitosti prezentace novinek to ČTK řekl ředitel společnosti Roman Havlík. Neplatí to ale podle něj pro sudová piva, kde šel odbyt dolů. Pivovaru pomáhá prodej baleného piva, zhruba 12 procent prodaného piva tvoří plechovkové.

svijanyVýčepní
archivní foto

Investice do plnicí linky na plechovky, kterou v pivovaru vybudovali v roce 2017 za 100 milionů korun, se podle Havlíka vyplatila. "Objem piva prodaného v plechovkách roste," řekl. Naopak prodej sudového piva se propadl zhruba o 30 procent, stoupl ale zájem o menší sudy. V loňském roce klesl výstav pivovaru o osm procent na 651.415 hektolitrů piva. Na jaře museli dokonce část piva vylít, když mu propadla doba expirace. Restauracím, které vládní nařízení bez varování uzavřelo, vyměňovali prošlé pivo za nové.

Letošní rok zatím podle Havlíka vypadá lépe, doufá, že zase pomůže léto. "Loňské léto bylo velice dobré, pivovaru to hodně pomohlo," poznamenal ředitel. Koronavirové pandemie využili podle něj v pivovaru ke změně vizuální podoby etiket a plechovek. Spolu s nimi představil dnes pivovar i nový půllitr, jehož autorem je mladý designér Michal Pražský.

Vrátit hosty do restaurací má pomoci i nové jedenáctistupňové pivo. Nese jméno Šlik a je odkazem na jednoho z někdejších majitelů svijanského zámku, panství a pivovaru Jáchyma Ondřeje Šlika. Byl jedním z 27 vůdců stavovského povstání popravených právě před 400 lety na Staroměstském náměstí. "K dostání bude jen ve vybraných restauracích," upozornil svijanský sládek Petr Menšík. Speciál je uvařený s použitím jen českého chmele, řemeslného sladu a vody z Českého ráje.

Pivovar Svijany se 180 zaměstnanci patří do desítky největších pivovarů v Česku. Za více než 20 let jeho existence se výroba zvýšila téměř šestnáctinásobně. V roce 2019 uskutečnila firma podle informací z obchodního rejstříku zakázky zhruba za 876 milionů korun, což je o třetinu méně než v předcházejícím roce. Důvodem je ale změna obchodní politiky mezi Pivovarem Svijany a společností Pivovar Svijany - Distribuce. Na výsledek hospodaření to nemělo vliv, skončilo ziskem bezmála 148 milionů korun. Zhruba 30 procent produkce jde do zahraničí. Loňské výsledky zatím k dispozici nejsou.

čtk

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace