Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Ve Frýdlantu pokračuje oprava Kodešovy ulice za 90 milionů, hotovo má být za rok

29. 08. 2021 | 10:17

Ve Frýdlantu na Liberecku pokračují druhým rokem práce na rekonstrukci Kodešovy ulice, která ještě loni patřila k nejrozbitějším ve městě. Zcela hotovo by mělo být za rok. Obnova ulice, která je součástí krajské silnice třetí třídy, přijde včetně DPH na více než 90 milionů korun.

Kodešova 3
Kodešova ulice ve Frýdlantu na snímku z roku 2019, foto: www.mesto-frydlant.cz

Zahrnuje i rekonstrukce sítí a dostavbu kanalizace a vodovodu. Práce začaly loni v srpnu, nejnáročnější je letošní rok, řekl ČTK starosta Jiří Stodůlka (ODS).

O rekonstrukci Kodešovy ulice, která patří ve Frýdlantu k rušným tepnám, usilovalo město pět let. Stavbu financuje Frýdlant společně s Libereckým krajem a Frýdlantskou vodárenskou společností. "Tím, že letos na začátku roku zima nebyla tak krutá, tak dělali i třetí etapu. Příští rok bude v klidu, protože zbyde udělat 200 metrů komunikace," doplnil starosta.

Stavbu ale provázely i komplikace. Kvůli demolici mostů museli stavbaři postavit provizorní lávku, aby stavbu nemuseli lidé složitě obcházet. Radnici se také nepodařilo dohodnout s majitelem na výkupu jednoho pozemku v části, kde měla být opěrná zeď. V těch místech je proto zhruba na 30 metrech užší chodník. Radnice byla ochotna dát do výkupu pozemku a výstavby nové opěrné zdi zhruba milion korun, získat pozemek se jí přesto nepodařilo.

Od hřbitova směrem na Hartu je už silnice hotová, položené jsou inženýrské sítě, vodovod i veřejné osvětlení. V části nad přejezdem je položená nová kanalizace. Už loni prošly rekonstrukcí i železniční přejezdy. Od května se pracuje na druhé etapě, která zahrnuje demolici a výstavbu dvou mostů a kompletní rekonstrukci komunikace včetně konstrukčních vrstev a inženýrských sítí od křižovatky s ulicí Míru po křižovatku s Jiráskovou a také na úseku od železničního přejezdu po křižovatku s Horskou.

čtk