Vlaky z Liberce přes Hrádek do Žitavy vyjedou zřejmě až v prosinci. Podle nového jízdního řádu
Vlaky z Liberce přes Chrastavu a Hrádek nad Nisou do německé Žitavy vyjedou zřejmě nejdřív s novým jízdním řádem, který začne platit 14. prosince. Při slavnostním otevření obnovené trati v Kořenově na Jablonecku to dnes na dotaz ČTK řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Rekonstrukce rušné trati se protáhla, původně měla výluka skončit už v září, pak se termín posunul na 27. listopadu, ani to už ale neplatí.
Projekt za bezmála 1,238 miliardy korun má zlepšit dopravní spojení z Liberce směrem do Polska a Německa, zvýšit zabezpečení tratě a komfort pro cestující. Součástí je nejen rekonstrukce kolejí, ale také stanic v Hrádku nad Nisou a Chrastavě včetně nádražních budov. "Stavba je trošku složitější, než se očekávalo. Doufám, že vydrží počasí, a pak ten nový jízdní řád dopadne, děláme maximum, ale počasí bude větším šéfem," doplnil Svoboda.
Trať z Liberce na Žitavu byla součástí Jiho-severoněmecké spojovací dráhy a měla zajistit rychlou cestu z Německa přes Česko na jih do Vídně, první vlak tudy projel 1. prosince 1859. Dnes slouží hlavně regionální dopravě a denně ji využije kolem 2500 cestujících. Rekonstrukce na frekventované trase z Liberce do Žitavy začala loni v září a hotovo by mělo být do konce letošního roku. Na trase je výluka, od jara tam dopravu zajišťují autobusy.
Cesta vlakem z Liberce přes Polsko do Německa by měla od prosince zrychlit i díky rekonstrukci na polské straně. Poláci nechali zrekonstruovat zhruba 2,8 kilometru dlouhý úseku trati od hranice s Českem po hranici s Německem, kde se dosud jezdilo maximálně rychlostí 40 kilometrů v hodině, nově by tam vlaky měly jezdit až 120kilometrovou rychlostí. "Rádi bychom, aby na trati v Polsku přibyla i zastávka, dnes tam vlaky nestaví," řekl liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).
Díky rekonstrukci trati na polském území by se mělo zrychlit spojení z Liberce přes Polsko a Německo do Varnsdorfu o deset minut. Na českém a německém území budou po dokončení rekonstrukce jezdit vlaky až stokilometrovou rychlostí, v Polsku dokonce 120 kilometrů. Cesta vlakem tak bude i se zastávkami srovnatelná s cestou autem, což by mělo zvýšit konkurenceschopnost vlaků. Podle návrhu nového jízdního řádu by cesta z Liberce do Varnsdorfu měla se zastávkami trvat zhruba 50 minut.
čtk






