Do předvolební kampaně dají letos strany a hnutí miliony korun, chybět nebudou billboardy

30. 08. 2020 | 8:15

Do kampaně před krajskými volbami v Libereckém kraji dají letos strany a hnutí miliony korun. Chybět nebudou billboardy, tradiční součástí už je komunikace na sociálních sítích. Třeba Změna nebo Piráti vyrazí za voliči speciálními autobusy. Největší částku mají na kampaň Starostové pro Liberecký kraj, kteří před čtyřmi lety vyhráli. Utratí za ni sedm milionů, což je maximum povolené zákonem. ČTK to řekl jejich lídr a liberecký hejtman Martin Půta.

bilboard canov Volbysenat1
Ilustrační foto, Mad

Starostové také byli zřejmě první, kdo kampaň v kraji spustil. První velkoplošné plakáty se objevily už v červnu, nepropagovaly ale tváře kandidátů. "Kampaň jsme plánovali už v zimě, před tím než vznikla koronavirová krize. V červnu a v červenci jsme se nakonec rozhodli, že budeme propagovat regionální výrobce a zajímavá turistická místa, protože na kampaň nebyli lidé příliš zvědaví," dodal Půta. Hlavní kampaň začne v září a součástí budou setkání s lidmi i volební noviny.

Předvolební kampaň už v srpnu zahájili Piráti, za voliči vyrazili speciálním autobusem, který je ale "sdílený" a objíždí celou republiku. "Na vlastní kampaň v kraji máme 450.000 korun," řekl lídr kandidátky, turnovský radní Zbyněk Miklík. Piráti dávají přednost kontaktní kampani a voliči se s nimi mohou setkat prakticky denně na nějaké akci.

Většina uskupení ale zahájí kampaň na počátku září. K hlavním tématům předvolební kampaně v kraji patří zdravotnictví, ale také sociální péče, stav komunikací, veřejná doprava nebo sucho. Platí to i pro ANO, které před čtyřmi lety skončilo v krajských volbách jako druhé. Do kampaně dá letos 1,5 milionu korun. "Pokud to bude možné, chtěli bychom mít kontaktní kampaň," řekla náměstkyně hejtmana a českolipská starostka Jitka Volfová, která kandidátku strany stejně jako před čtyřmi lety vede.

Zhruba stejnou částku má letos na kampaň i ODS. Voliče chce oslovit hlavně prostřednictvím sociálních sítí, které se v posledních letech staly neodmyslitelnou součástí komunikace s voliči. "Chybět nebudou billboardy a banery, budeme mít i předvolební noviny," řekl ČTK krajský předseda a lídr kandidátky, frýdlantský starosta Dan Ramzer, který za voliči vyráží na elektrokole. Přes milion dá do kampaně třeba Změna pro lidi a pro krajinu, vedle billboardů a sociálních sítí využije letos nepřehlédnutelně barevný autobus, kterým chce lídr Jan Korytář objet celý kraj.

Skromnou kampaň za několik set tisíc korun připravují sociální demokraté. "Billboardová kampaň začne příští týden, připravujeme i nějaká setkání s voliči," řekl ČTK krajský předseda Jan Mečl. Jen desítky tisíc korun dají do kampaně třeba komunisté.

čtk

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace