Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Seniorům ve věku 80+ poradí s registrací do Centrálního registračního systému i krajská informační telefonní linka

14. 01. 2021 | 21:02

Od zítřka, 15. ledna, se budou moci senioři ve věku 80+ přihlásit do Centrálního registračního systému. Jeho prostřednictvím si rezervují termín a místo, na kterém jim bude aplikována vakcína proti koronaviru. Od prvního února se budou moci prostřednictvím registračního systému přihlásit další prioritní skupiny osob. S přihlášením a rezervací by měla pomoci celostátní telefonní linka 1221.

seniorka woman-3188744 960 720
Ilustrační foto

Liberecký kraj od pátku také zprovozní vlastní telefonní linku 800 880 066, která bude fungovat sedm dnů v týdnu. S registrací a rezervací termínu očkování pomáhají i někteří praktičtí lékaři. Registrace, očkování, ale i volání na uvedené telefonní linky je bezplatné.

K rezervaci termínu očkování je nutné se nejprve registrovat v centrálním systému. To lze buď samostatně pomocí počítače i chytrého telefonu s internetovým připojením nebo prostřednictvím celostátní telefonní linky 1221 či linky 800 880 066, kterou svými třemi operátory zabezpečuje Liberecký kraj od pondělí do pátku v čase 8.00–16.00 a v sobotu I v neděli od 8:00 do 14:00.

Pro registraci je nutné uvést své telefonní číslo, na které žadatel obdrží PIN, ten následně zadá do systému nebo nahlásí operátorovi. Potom vyplní registrační formulář a odešle elektronicky žádost. Tato žádost bude systémem schválena a na základě toho obdrží žadatel na e-mail či telefonní číslo druhý PIN (tzv. PIN2), jenž slouží k rezervaci času a místa očkování.

Při objednávce času a místa očkování musí být zadána číslo pojištěnce a PIN2. Rezervace pro
1. aplikaci očkovací látky na základě těchto údajů bude následně potvrzena. Druhý termín aplikace očkovací látky se ihned vytvoří automaticky, a to po 21 dnech od 1. termínu. Termín prvního očkování, lze změnit pouze telefonicky přes linku 1221 anebo kontaktováním očkovacího centra, které si žadatel při rezervaci zvolil.

LK/Andrea Fulková