Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Školy, muzea, ateliery, hutě i producenti přivítali v Křišťálovém údolí za dva dny patnáct tisíc návštěvníků

29. 10. 2019 | 18:17

Liberecký kraj má za sebou státní svátek k výročí vzniku samostatné republiky i víkend Křišťálového údolí. V sobotu dopoledne symbolicky převzal hejtman Martin Půta od Lucie Karlové, ředitelky Preciosa Lighting, značku Křišťálové údolí - Crystal Valley. Tento unikátní projekt, který chce Liberecký kraj rozšiřovat a dále rozvíjet, představuje turistům a obyvatelům kraje tradiční umění výroby a úpravy skla, skleněných komponentů, bižuterie a šperků.

sklarCzechDesign
ilustrační foto

Školy, muzea, ateliery, hutě i velcí a malí producenti přivítali v Křišťálovém údolí za dva dny patnáct tisíc návštěvníků.

"Tak velký zájem o Křišťálové údolí  nás samozřejmě těší. Je známkou toho, že sklo ve všech podobách není a nebude ani v 21. století přežitým materiálem. Díky své kráse a zejména díky umění těch, kteří s ním pracují a kteří jej do krásy taví, foukají, brousí, barví, leští a dělají vše tak, že nás výsledek ohromí, bude sklo vždy součást naší kultury," řekl hejtman Půta.

Křišťálové údolí se návštěvníkům otevřelo o víkendu 26. a 27. října. Více než 40 subjektů v Českém ráji, Lužických horách, Jizerských horách a Krkonoších ukázalo, jak na svět přichází jejich výrobky.

Liberecký kraj plánuje do Křišťálového údolí zapojit nejen další skláře a výrobce bižuterie, umělecké školy a ateliery, ale i ubytovací zařízení a další služby, které podpoří myšlenku ucelené značky, jež prochází celým regionem.

LK/Andrea Fulková