Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Školy, muzea, ateliery, hutě i producenti přivítali v Křišťálovém údolí za dva dny patnáct tisíc návštěvníků

29.10.2019 | 18:17

Liberecký kraj má za sebou státní svátek k výročí vzniku samostatné republiky i víkend Křišťálového údolí. V sobotu dopoledne symbolicky převzal hejtman Martin Půta od Lucie Karlové, ředitelky Preciosa Lighting, značku Křišťálové údolí - Crystal Valley. Tento unikátní projekt, který chce Liberecký kraj rozšiřovat a dále rozvíjet, představuje turistům a obyvatelům kraje tradiční umění výroby a úpravy skla, skleněných komponentů, bižuterie a šperků.

sklarCzechDesign
ilustrační foto

Školy, muzea, ateliery, hutě i velcí a malí producenti přivítali v Křišťálovém údolí za dva dny patnáct tisíc návštěvníků.

"Tak velký zájem o Křišťálové údolí  nás samozřejmě těší. Je známkou toho, že sklo ve všech podobách není a nebude ani v 21. století přežitým materiálem. Díky své kráse a zejména díky umění těch, kteří s ním pracují a kteří jej do krásy taví, foukají, brousí, barví, leští a dělají vše tak, že nás výsledek ohromí, bude sklo vždy součást naší kultury," řekl hejtman Půta.

Křišťálové údolí se návštěvníkům otevřelo o víkendu 26. a 27. října. Více než 40 subjektů v Českém ráji, Lužických horách, Jizerských horách a Krkonoších ukázalo, jak na svět přichází jejich výrobky.

Liberecký kraj plánuje do Křišťálového údolí zapojit nejen další skláře a výrobce bižuterie, umělecké školy a ateliery, ale i ubytovací zařízení a další služby, které podpoří myšlenku ucelené značky, jež prochází celým regionem.

LK/Andrea Fulková