Turistický žebříček popularity vede nejstarší funkční sklárna, zjistil mobilní operátor
Muzeum skla, minipivovar s restaurací a hotel s pivními lázněmi jsou hlavní lákadla sklárny Novosad v Harrachově, turisticky nejpopulárnější atrakce Libereckého kraje v akci „Spolu po magnetové“. Podle aktuálních výsledků letní akce na podporu cestovního ruchu, kterou připravil T-Mobile společně s agenturou CzechTourism, se právě tato atrakce v regionu těší nejvyššímu zájmu návštěvníků.
Každý zákazník T-Mobile, který navštíví jednu z vybraných lokalit, si může aktivovat data do mobilu na 24 hodin zcela zdarma a právě podle počtu aktivací za první měsíc prázdnin byla popularita turistických zajímavostí změřena. V rámci celé republiky se sklárna Novosad umístila na 5. příčce turisticky nejpopulárnějších lokalit.
Rodiče vyhledávající zábavu pro zvídavé děti vynesli na 2. příčku nejnavštěvovanějších atrakcí Libereckého kraje liberecké vědecko-zábavní centrum iQLANDIA (sesterský iQPARK, určený pro nejmenší děti, je na 9. místě). Třetí příčku mezi nejnavštěvovanějšími místy v kraji obsadil tajemný hrad Houska, na kterém se nachází pověstná brána do pekel.
„Na prvních místech v žebříčku se objevily známé i méně známé destinace. Spousta krásných míst ale na objevení stále čeká a doufáme, že naše akce pomůže, aby je čeští turisté našli. Výpravu do Krkonoš si mohou turisté zpestřit třeba návštěvou Vosecké boudy v nadmořské výšce 1 260 metrů, jejíž historie se píše již od roku 1743 a do které dodnes nebyla zavedena elektřina,“ přidává svůj tip na výlet Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile pro Českou republiku.
T-Mobile svým zákazníkům v rámci akce „Spolu po magentové“ umožňuje při návštěvě turisticky atraktivních lokalit jednoduchým způsobem a zcela zdarma získat na 24 hodin neomezené datové přenosy. Na místě je snadno k nalezení identifikátor turistické atrakce, který stačí odeslat v bezplatné SMS zprávě. Během okamžiku zákazník obdrží unikátní kód pro získání neomezených dat zdarma na 24 hodin, který pak už stačí jen zadat do mobilní aplikace Můj T-Mobile.
Seznam všech míst zapojených do akce „Spolu po magentové“ lze najít na webu www.t-mobile.cz/pomagentove. Vedle firemních zákazníků T-Mobile z oblasti cestovního ruchu a gastronomie se jedná o další turistické subjekty, kterým nabídla účast redakce portálu Kudyznudy.cz agentury CzechTourism. Další zájemci o zapojení do akce „Spolu po magentové“, kteří chtějí umožnit svým návštěvníkům aktivaci neomezených bezplatných dat na 24 hodin, se mohou registrovat na adrese https://ceskeleto.t-mobile.cz/registrace/.
TOP 10 lokalit v Libereckém kraji podle počtu aktivovaných datových balíčků
Sklárna Novosad v Harrachově – nejstarší fungující sklárna v Čechách
iQLANDIA – liberecké vědecko-zábavní centrum s planetáriem
Hrad Houska – tajemný hrad s cestou do pekla
Hornické muzeum v Harrachově
Hotel Port
Hrad Bezděz – královskou cestou na výlet
Klášter Hejnice – Mezinárodní centrum duchovní obnovy
EA Zámecký hotel Hrubá Skála
iQPARK – první science centrum v České republice
Rautis – Vánoce po celý rok ve výrobně vánočních ozdob ze skleněných perlí
TOP 10 nejpopulárnějších lokalit v rámci celé ČR podle počtu aktivovaných datových balíčků
Třeboň v marcipánu – muzeum, čokolaterie a dílna
Restaurace a hotel Praděd
Stezka Valaška – stezka mezi korunami stromů Pustevny
Plavba lodí po vltavských přehradách Orlík a Slapy
Sklárna Novosad v Harrachově – nejstarší fungující sklárna v Čechách
Grafitový důl Český Krumlov
Zámek Častolovice – skvost české historické architektury
Hrad Kokořín – bývalé sídlo loupeživých rytířů
Zelená hora – poutní kostel sv. Jana Nepomuckého u Žďáru nad Sázavou
Hrad Český Šternberk