V případě zpřísnění pravidel pro vstup do Polska je kraj připraven otevřít testovací místo v Harrachově
V případě zpřísnění pravidel pro vstup do Polska je Liberecký kraj připraven otevřít testovací místo pro řidiče kamionů na silnici I/10 u česko-polské hranice v Harrachově na Jablonecku. Na dotaz ČTK to dnes řekl liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj). Podobné místo už týden funguje na silnici I/35 u hranice v Hrádku nad Nisou, kudy kamiony míří nejen do Polska, ale i do Německa. Další česko-polský přechod je v Habarticích, tam ale podle hejtmana mohou řidiči využít testovací místo v Nemocnici Frýdlant, kolem níž projíždějí.
Polsko tento týden oznámí nová pravidla, podle nichž bude při vjezdu do země požadován negativní výsledek testu na koronavirus. Podle agentury Reuters to dnes řekl televizní stanici TVN24 ministr zdravotnictví Adam Niedzielski. Nová pravidla budou podle něj oznámena pravděpodobně koncem týdne. Uvedl také, že lidé s negativním testem nebudou muset po příjezdu do Polska do karantény.
Kontroly na hranicích zavedli Poláci loni v polovině března, navíc některé hraniční přechody zcela uzavřeli. Z Libereckého kraje bylo tehdy možné do Polska projet jen přes Harrachov. Tvořily se tam kvůli tomu i více než desetikilometrové kolony. Kamiony mířící do Polska odstavovali policisté už na silnici I/10, stály i v odstavném pruhu na D10, aby bylo možné zachovat provoz ve městech na trase. Omezený byl kvůli kamionům i provoz autobusů do Harrachova.
Už týden funguje testovací místo na česko-polské hranici u Hrádku nad Nisou, jeho zřízení souviselo s rozhodnutím Německa, které minulou neděli zařadilo Českou republiku mezi oblasti s vysokým výskytem koronavirových mutací a na hranicích obnovilo stálé kontroly. Liberecký kraj nemá žádný přechod do Německa určený pro kamiony. Jediný hraniční přechod Petrovice - Lückendorf je určen pro dopravu do 3,5 tuny. Řidiči kamionů proto využívají právě přechod v Hrádku nad Nisou, odkud projedou zhruba 800 metrů přes polské území do Německa. Testy si tam denně nechává dělat v průměru 200 řidičů kamionů, fronty tam zatím byly minimální.
čtk