Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Víkend Kříšťálového údolí otevřel čtyři desítky skláren v Libereckém kraji

26.10.2019 | 15:26

Nový projekt Křišťálové údolí (Crystal Valley) zaměřený na podporu cestovního ruchu odstartoval dnes Liberecký kraj v Preciose - Lustry v Kamenickém Šenově na Českolipsku. Předsedkyně představenstva Lucie Karlová dnes značku, kterou Preciosa léta budovala, symbolicky předala Libereckému kraji. Zahájila tím víkend Křišťálového údolí, který dnes a v neděli otevírá veřejnosti čtyři desítky skláren, sklářských ateliérů, muzeí a škol po celém kraji.

sklo mad IGS18 03
Foto: Mad

Preciosa je největším sklářským výrobcem v Libereckém kraji, podnik s miliardovými obraty známý výrobou broušených kamenů, bižuterie i lustrů zaměstnává kolem 4000 lidí. Značku Crystal Valley registrovala firma zhruba před osmi lety v České republice, Evropské unii a později i v Číně a Spojených arabských emirátech, tedy v oblastech, kde nejvíc podniká. Do rozvoje značky investovala Preciosa v minulosti miliony korun. Díky spolupráci s Libereckým krajem už ale není Křišťálové údolí jen privátní značkou.

"Každý subjekt, který je účasten tohoto projektu, může značku používat. Ani Preciosa se jí nezbavila, používáme ji dál, i proto, že už má ve světe své jméno a nám to pomáhá v byznysu. Věřím, že to pomůže i dalším subjektům, které tady dělají sklo, šperky a bižuterii a nejen těm," řekl dnes ČTK majitel Preciosy Ludvík Karl. Sklářští výrobci mohou značku využívat k marketingovým účelům, velký potenciál má ale podle Karla v cestovním ruchu - právě na tradiční výrobu skla a bižuterie může do kraje přilákat tisíce turistů.

Liberecký kraj je už dnes oblíbenou turistickou oblastí, návštěvníci do něj ale většinou míří za krásnou přírodou a sportem. Kraj však má ve světě unikátní postavení ve sklářské a bižuterní výrobě a výrobě šperků, a to by proto mělo být v budoucnu hlavním turistickým lákadlem. "Doufám, že se nám společně podaří naplnit vizi, že Crystal Valley bude jednou značka tohoto krásného kraje. Nejenom skla, sklářů a šperkařů, ale také značka přírody a přírodních krás, které jsme zdědili a o něž se společně staráme," řekl hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

Podle manažera Davida Pastvy je o projekt velký zájem: "Aktuálně máme zapojených 65 bižuterníků, šperkařů, sklářů, muzeí a škol. V tuto chvíli běží dvanáctiměsíční zkušební období." Historii i současnost Křišťálového údolí podle něj popisují příběhy lidí. Takových je zatím zpracováno deset. "Představují Liberecký kraj jak geograficky, tak z pohledu výroby jako takové. Máme třeba příběh Eliase Palmeho, který se váže ke Kamenickému Šenovu. Představuje zdejší výrobu a upozorňuje na místa, která je tu možné navštívit," doplnil Pastva. První dva příběhy už jsou podle něj dostupné i v mobilní aplikaci Smart Guide, zatím v češtině a angličtině.

čtk