Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Léto 2025 potvrdilo rostoucí zájem turistů o region i kvalitu služeb infocenter v Českém ráji

21.11.2025 | 9:03

Turistická sezona roku 2025 přinesla informačním centrům v Českém ráji opět pozitivní výsledky. Během letních měsíců zavítaly do center desítky tisíc návštěvníků, kteří zde hledali tipy na výlety, mapy i osobní doporučení. Nejvyšší návštěvnost zaznamenalo Městské informační centrum v Jičíně s přibližně 32 tisíci turisty.

Svatohubertská slavnost Hrad Valdštejn
Svatohubertská slavnost Hrad Valdštejn, foto Pavel Charousek

Na druhém místě se umístilo infocentrum v Autocampu Sedmihorky (okolo 26 tisíc návštěvníků) a třetí příčku obsadilo Regionální turistické informační centrum v Turnově se zhruba 16 tisíci lidmi.

V porovnání s rokem 2024 se návštěvnost většiny infocenter zvýšila. Rostl především zájem domácích turistů, ale potěšitelný je i návrat zahraničních návštěvníků – nejvíce z Německa a Polska (téměř dva tisíce osob), následovali hosté z Nizozemska (necelá tisícovka návštěvníků).

Zámek Mnichovo Hradiště, foto Pavel Charousek

„Pozitivní trend nás velmi těší. Český ráj si udržuje pozici oblíbené destinace, kam se turisté rádi vracejí, a zároveň roste poptávka po kvalitních informacích a službách,“ uvedla Jitka Kořínková, ředitelka Sdružení Český ráj, které statistiky dlouhodobě vyhodnocuje ve spolupráci s infocentry.

Podle Lenky Bevilaqua ze Sdružení Český ráj stojí za výsledky především dobrá spolupráce a pečlivá práce pracovníků center: „Chtěla bych všem kolegům z informačních center poděkovat za pomoc při sběru a evidenci údajů. Díky jejich přehledu a zkušenostem můžeme lépe sledovat vývoj návštěvnosti a reagovat na aktuální potřeby turistů.“

Sdružení Český ráj dlouhodobě shromažďuje a vyhodnocuje statistiky návštěvnosti informačních center v regionu. Jako destinační organizace dále koordinuje rozvoj a propagaci cestovního ruchu v celém regionu, podporuje členská města a obce, podílí se na realizaci marketingových aktivit a na rozvoji udržitelného cestovního ruchu.

TZ/Pavel Charousek