Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Rekonstrukci silnice u Podbozkova padlo za oběť 850 stromů. Obnova  dvoukilometrového úseku přijde na 104 milionů bez DPH

08. 04. 2020 | 12:46

Rekonstrukci silnice z Podbozkova do Cimbálu na Semilsku padlo za oběť 850 stromů. Obnova zhruba dvoukilometrového úseku krajské silnice druhé třídy přijde na 104 milionů bez DPH a hotová by měla být v listopadu. Po dokončení opravy se počítá s náhradní výsadbou za pokácené stromy, řekl na dotaz ČTK náměstek libereckého hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).

alej auto street-1643511 1280
Ilustrační foto

Silnice 288 v úseku Podbozkov - Cimbál je hlavní přístupovou komunikací ze Semil pro obce Bozkov a Jesenný. Jde navíc o turisticky důležitou trasu, po níž míří návštěvníci do Bozkovských jeskyní. Zároveň tvoří alternativu k silnici ze Semil do Železného Brodu. Jde o velmi náročný projekt, silnice vede náročným terénem a má řadu propustků a opěrných zdí, které je nutné opravit. Původní odhad nákladů proto přesáhl 138 milionů korun bez DPH. Díky soutěži se cena výrazně snížila.

"Teď už tam začaly přípravné zemní práce, aby se stavba mohla naplno pustit," řekl Sviták. Kvůli náročnému terénu bude silnice po většinu roku pro dopravu uzavřena, znovu otevřít by se měla v říjnu. "Silnice vede do strmého svahu, proto podél pravé strany vyrostou vysoké zárubní zdi," doplnil hejtmanův náměstek. Objízdné trasy povedou po dobu výstavby přes Příkrý, Škodějov, Vysoké nad Jizerou, Roztoky u Semil a Jesenný.

Na projekt získal Liberecký kraj dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Podmínkou bylo vypsání výběrového řízení podle takzvané Žluté knihy FIDIC (FIDIC the Yellow Book) formou "Vyprojektuj a postav". Podobný systém, kdy dodavatel zajistí projektovou dokumentaci i realizaci, už používá kraj u demolic v Ralsku, u stavby silnic jde ale o pilotní projekt. "Tento systém se používá u technicky složitých rekonstrukcí. Tam, kde v průběhu stavby dochází k nějakým změnám, umožňuje rychle reagovat. Chtěli bychom to využít i u dalších akcí," dodal Sviták.

čtk