Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Sdružení Český ráj monitoruje  návštěvnost památek, turistických cílů i jednotlivých akcí

18.04.2020 | 19:26

Stejně jako v uplynulých letech zpracovalo i letos Sdružení Český ráj monitoring návštěvnosti památek, turistických cílů a akcí za období loňského roku. „Podklady pro souhrnnou zprávu za celý region získává Sdružení ve spolupráci s informačními centry v regionu, která jednotlivé monitorované subjekty oslovují a získané údaje nám předávají. Všem patří za tuto aktivitu velké poděkování,“ říká Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj.

pantheonCharousek
Foto: Pavel Charousek

Monitoring návštěvnosti byl prováděn na 70 turistických atraktivitách, které v roce 2019 navštívilo 1,9 milionu turistů, což je ve srovnání s rokem 2018 nárůst zhruba o 150 tisíc. K nejvyhledávanějším cílům, kde návštěvnost výrazně překročila hranici 200 tisíc turistů, patří Škoda Auto muzeum (274 242) a Zámecký resort Dětenice (242 521).

Následují Prachovské skály (169 500), Hrad a zámek Staré Hrady (145 000), Trosky (117 000) zámek Sychrov (103 777), hrad Kost, Bozkovské dolomitové jeskyně, hrad Valdštejn a zámek Humprecht.

Služeb informačních center v Českém ráji v roce 2019 využilo téměř 380 tisíc návštěvníků. Mezi nejvyhledávanější „íčka“ patří MIC Jičín s téměř 132 tisíci návštěvníků, následuje Mladá Boleslav (55 804) a Turnov (51 291).

Od roku 2018 monitoruje Sdružení Český ráj také návštěvnost akcí, bazénů a koupališť. Nejvyhledávanějšími akcemi v regionu jsou Rally Bohemia se zhruba 70 tisíci diváků a Jičín - město pohádky se zhruba 60 tisíci návštěvníků. I čísla týkající se „vodních“ atraktivit jsou poměrně zajímavá. Bazény a koupaliště v Českém ráji zaznamenaly v loňském roce více než 700 tisíc návštěvníků. Oproti roku 2018 došlo u všech monitorovaných k mírnému poklesu. Výjimku tvoří aquacentrum Jičín a bazén v Nové Pace, kde byl naopak zaznamenán nárůst.

Foto: Pavel Charousek

Sdružení Český ráj monitoruje také sledovanost svých on-line prezentací. Hlavní web s doménou www.cesky-raj.info navštívil v loňském roce bezmála milion uživatelů. Roste sledovanost regionu na sociálních sítích – hlavní facebookový profil měl k 31. 12. 2019 téměř 9 tisíc příznivců. Instagram @ceskyrajcz měl k tomuto termínu 1 661 sledujících.

„Získaná data předáváme dále do krajské a národní databáze. Jejich přehledné zpracování je pak k dispozici na doméně České centrály cestovního ruchu www.tourdata.cz. Konkrétně Český ráj pak najdete pod odkazem  https://tourdata.cz/regionalni-reporty/turisticke-oblasti/cesky-raj/,“ uzavírá Jitka Kořínková.

TZ Sdružení Český ráj