Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Silnice první třídy u Ktové je po vybudování přeložky bezpečnější i krásnější

23. 06. 2022 | 17:30

Frekventovaná silnice první třídy 35 mezi Turnovem a Jičínem je po vybudování přeložky u Ktové na Semilsku bezpečnější, stavba stála zhruba 152 milionů korun bez daně. Silnice je nyní bez ostrých zatáček, nekříží se s železnicí a nemusejí po ní jezdit ani cyklisté, kteří mají vlastní stezku.

ktova1
Foto: Artur Irma

A nová silnice vypadá lépe i díky tomu, že je nyní ukrytá ve svahu. Novinářům to dnes řekl ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Wohlmuth.

"Dneska nehyzdí tolik pohled na Trosky a další panoramata Českého ráje," uvedl Wohlmuth.

Foto: Artur Irma

Výstavba více než kilometr dlouhé přeložky mezi Ktovou a Borkem začala na podzim 2020. Hlavním cílem bylo odstranit nebezpečné křížení frekventované silnice se železnicí. Dřív tam byl železniční přejezd bez závor, po zahloubení do svahu vede silnice pod železniční tratí. "Nad nově vzniklou trasou hlavního zářezu je 50 metrů dlouhý železniční most ocelový," uvedl liberecký ředitel ŘSD.

Provoz na silnici první třídy by měl být v tomto úseku podle něj bezpečnější i díky tomu, že už na něm nejsou dvě protisměrné zatáčky. "Z Borku je odstraněné nehodové esíčko, silnice pokračuje rovně a mírným pravotočivým obloukem pod železniční most a následně levotočivým do okružní křižovatky. Takže celý úsek je dnes bezpečnější, přehledný, dá se částečně využít k předjíždění a nehrozí, že řidič potká cyklisty, protože ti mají nově vybudovanou novou trasu," řekl Wohlmuth.

Foto: Artur Irma

Při výstavbě přeložky se dělala právě i okružní křižovatka u Ktové. Nahradila klasickou křižovatku v místě, kde se kříží silnice 35 se silnicí druhé třídy 282 ve směru na Rovensko pod Troskami. Problém odbočit z hlavní na silnici nižší třídy mívali motoristé ve špičkách.

Novou přeložku silnice 35 mohou řidiči využívat už od konce loňského roku, na jejím dokončení se ale pracovalo i poté. Dnes skončilo budování protihlukových stěn. Veškeré další práce by podle Wohlmutha měly být hotové do konce června.

čtk