Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Turistická informační centra v Českém ráji se v letošní sezoně opět těšila z velkého zájmu návštěvníků

05.11.2019 | 17:15

Sdružení Český ráj již má k dispozici výsledky sčítání návštěvnosti turistických informačních center našeho regionu za období červen až září 2019. Počet českých i zahraničních turistů a návštěvníků z řad místních obyvatel byl srovnatelný s minulou sezonou. Nejvíce návštěvníků opět zaznamenalo MIC v Jičíně (74 037 návštěv) následuje infocentrum v oblíbeném Autocampu Sedmihorky (32 563), RTIC v Turnově (21 882) či Infocentrum v Mladé Boleslavi (18 143). Celkový součet poskytnutých služeb v infocentrech našeho regionu je úctyhodných 214 748, a to včetně telefonátů a mailové korespondence.

turnovské infocentrum charousek
Foto: Pavel Charousek

Některá infocentra v letošní sezoně zaznamenala nárůst návštěvnosti. Jedná se například o TIC Zvířetice s více než třetinovým nárůstem (9 339 návštěv), TIC v Železném Brodě (5 304), a také o Infocentrum v Mnichově Hradišti (3 829). Uvedené infocentra zlepšila nabídku svých služeb či nabídla možnost navštívit nová místa a přilákala tak více návštěvníků.

„Počet zahraničních návštěvníků tvoří 5 % z celkového součtu. Nejvíce region Český ráj vyhledávají turisté z Německa – 26 %, z Polska – 24 % a Nizozemí – 14 %. Přijíždějí k nám také turisté z Francie, Velké Británie, Dánska, Ruska a Slovenska. V číslech pak celková návštěvnost informačních center činí 9 250 zahraničních turistů,“ říká Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj.

Pro Sdružení Český ráj jsou informační centra nezbytnými strategickými partnery pro propagaci regionu směrem do celé České republiky i dále do Evropy.

„Každý rok sledujeme návštěvnost v 17 informačních centrech Českého ráje. Společně aktualizujeme naše internetové prezentace, vytváříme propagační materiály, představujeme region na veletrzích, zajišťujeme statistiky - zkrátka bychom bez spolupráce s infocentry nemohli dobře fungovat,“ doplnila Kořínková.

Důležitým metodickým partnerem pro práci infocenter je Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C.), která sdružuje více jak tři sta středisek poskytujících služby turistům a veřejnosti. V letošním roce slaví A.T.I.C 25 let od svého založení.

TZ/Pavel Charousek