Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Turistická informační centra v Českém ráji se v letošní sezoně opět těšila z velkého zájmu návštěvníků

05. 11. 2019 | 17:15

Sdružení Český ráj již má k dispozici výsledky sčítání návštěvnosti turistických informačních center našeho regionu za období červen až září 2019. Počet českých i zahraničních turistů a návštěvníků z řad místních obyvatel byl srovnatelný s minulou sezonou. Nejvíce návštěvníků opět zaznamenalo MIC v Jičíně (74 037 návštěv) následuje infocentrum v oblíbeném Autocampu Sedmihorky (32 563), RTIC v Turnově (21 882) či Infocentrum v Mladé Boleslavi (18 143). Celkový součet poskytnutých služeb v infocentrech našeho regionu je úctyhodných 214 748, a to včetně telefonátů a mailové korespondence.

turnovské infocentrum charousek
Foto: Pavel Charousek

Některá infocentra v letošní sezoně zaznamenala nárůst návštěvnosti. Jedná se například o TIC Zvířetice s více než třetinovým nárůstem (9 339 návštěv), TIC v Železném Brodě (5 304), a také o Infocentrum v Mnichově Hradišti (3 829). Uvedené infocentra zlepšila nabídku svých služeb či nabídla možnost navštívit nová místa a přilákala tak více návštěvníků.

„Počet zahraničních návštěvníků tvoří 5 % z celkového součtu. Nejvíce region Český ráj vyhledávají turisté z Německa – 26 %, z Polska – 24 % a Nizozemí – 14 %. Přijíždějí k nám také turisté z Francie, Velké Británie, Dánska, Ruska a Slovenska. V číslech pak celková návštěvnost informačních center činí 9 250 zahraničních turistů,“ říká Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj.

Pro Sdružení Český ráj jsou informační centra nezbytnými strategickými partnery pro propagaci regionu směrem do celé České republiky i dále do Evropy.

„Každý rok sledujeme návštěvnost v 17 informačních centrech Českého ráje. Společně aktualizujeme naše internetové prezentace, vytváříme propagační materiály, představujeme region na veletrzích, zajišťujeme statistiky - zkrátka bychom bez spolupráce s infocentry nemohli dobře fungovat,“ doplnila Kořínková.

Důležitým metodickým partnerem pro práci infocenter je Asociace turistických informačních center České republiky (A.T.I.C.), která sdružuje více jak tři sta středisek poskytujících služby turistům a veřejnosti. V letošním roce slaví A.T.I.C 25 let od svého založení.

TZ/Pavel Charousek