Turistická sezona v Českém ráji v roce plném nečekaných zvratů vykazuje jen mírný pokles návštěvnosti
Jaká byla turistická sezona v Českém ráji v roce plném nečekaných zvratů? „Očekávání čísel návštěvnosti patnácti sledovaných informačních center bylo letos podstatně napínavější než v jiných letech,“ přiznává Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj. Celkové číslo nakonec ukazuje mírný pokles v celkové návštěvnosti, nejedná se však o nic dramatického. Pozitivní naopak je, že mnohá infocentra zaznamenala nárůst zájmu o turistické suvenýry a regionální produkty a s tím související nárůst tržeb oproti minulým sezonám.
„Turistická sezona naštěstí proběhla mezi dvěma nouzovými stavy za relativně klidné epidemiologické situace, což nám doufám potvrdí i celková návštěvnost památek, turistických cílů a ubytovacích zařízení, kterou budeme mít k dispozici začátkem roku 2021,“ doplňuje Jitka Kořínková.
Nejnavštěvovanějším informačním centrem v regionu zůstává jičínské „íčko“, které ve sledovaných měsících červen – září navštívilo více než 60 tisíc návštěvníků (60 956). Jedná se sice o mírný propad oproti minulému roku, přesto je to stále číslo úctyhodné.
„Co bylo velmi potěšující, že se nejednalo pouze o jednodenní návštěvy. Lidé v Jičíně zůstávali po delší dobu a plné kapacity hlásily i místní hotely,“ přibližuje vedoucí zdejšího informačního centra Radka Tobolková.V pomyslném žebříčku návštěvnosti následuje informační centrum v Autokempu Sedmihorky (33 131), RTIC Turnov (21 511) a IC Mladá Boleslav (14 646).
Nárůst návštěvnosti letos zaznamenalo infocentrum v Nové Pace, které v letošní sezoně navštívilo 6 088 turistů.
„Velmi nás těší vysoká kvalita služeb poskytovaných českorajskými informačními centry. Svědčí o ní mimo jiné úspěch Turnova a Jičína v každoroční anketě O nejoblíbenější infocentrum roku, ve které o umístění jednotlivých infocenter rozhodují svými hlasy sami návštěvníci. Turnov se letos opět stal vítězem v Libereckém a Jičín v Královéhradeckém kraji,“ uzavírá Jitka Kořínková.
TZ/Pavel Charousek