Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Situace v hokeji: Jsou před námi vyřazovací boje, tentokrát na marketingovém bitevním poli

23. 10. 2020 | 16:13

Devatenáctá extraligová sezóna je pro Bílé Tygry i pro zbylých 13 týmů nejvyšší soutěže zatím tou nejtěžší. Je to zatím bezesporu nejtěžší sezóna pro celé hokejové společenství, která tu kdy byla. Jeden z českých národních sportů je pozastaven a bude pěknou chvíli trvat, než se zase rozjede. Ne nadarmo se říká, že v nouzi poznáš přítele.

hoKomGol
archivní foto z lepších časů

Vyjádření kapitána Petra Jelínka

„Myslím, že mluvím za všechny, když řeknu, že nemáme problém s tím odehrát i 3-4 zápasy za týden, abychom stihli plný počet zápasů. V ideálním případě samozřejmě před fanoušky. Nám všem v kabině je jasné, jak ohromné by bylo finanční zatížení pro klub, kdyby se zápasy rušily nebo hrály bez diváků. Je to velká ztráta pro fanoušky, pro sponzory i pro klub. Nás celá situace samozřejmě okrádá o část našich sportovních kariér. Nezbývá nám proto než udělat vše, aby extraliga pokračovala, fanoušci dostali svou porci hokeje a sponzoři své reklamy. Zkrátka letošní sezóna bude netradiční.“

„Aktuální situace nám dělá poměrně dost vrásek na čele. Nejhorší je, že vlastně nedokážete pořádně nic naplánovat. Když učiníte nějaké opatření a rozhodnutí ve vztahu k hokeji, za dva dny může být všechno úplně jinak. A to se netýká jen tréninkového procesu, ale postoje k partnerským smlouvám nebo ve vztahu k našim permanentkářům či majitelům klubových karet,“ komentuje aktuální situaci Lukáš Přinda, viceprezident klubu.

Ztráty vznikají klubu každým dnem, kdy ubývá prostor na odehrání plánovaného formátu soutěže. „Všechna rozhodnutí, která volíme, jsou volbou mezi těmi horší a špatnými. Absolutně nejhorší by ale pro klub bylo, kdybychom museli soutěž rušit nebo krátit. Proto je pro nás nyní prioritou za splnění všech požadavků, které na nás budou kladeny, se pokusit hrát, a to i bez diváků,“ upřesnil situaci Přinda.

Bílí Tygři dosud v této sezoně sehráli pouze dva domácí zápasy. V prvním kole byla povolená návštěva přesahující 50 % kapacity, v zápase se Spartou už mohlo do hlediště pouze 1 000 osob. To znamená nejen ztráty z jednorázového ticketingu, ale i řešení eventuálních kompenzací pro permanentkáře či klubové karty.

„V tuto chvíli už víme, že dopady a ztráty budou v řádu milionů korun. Nejde jen o ušlé příjmy z ticketingu, kdy prakticky není jednorázový ticketing, ale musíme počítat s kompenzacemi pro naše věrné majitele permanentních vstupenek. Nahradit se budou muset i ztráty z cateringu a hlavně ztráty partnerských smluv, které jen na jaře činili přes 20 milionů korun,“ objasnil Přinda.

Aby dopady byly v sezóně co nejnižší, hráči a realizační tým včetně zaměstnanců klubu přistoupili na snížení platů, které má alespoň částečně sanovat vznikající ztráty.

„Máme ale jednu neskutečnou výhodu, a to naše skvělé fanoušky a partnery klubu. Jejich aktuální postoj je neskutečný a je vidět, že za roky spolupráce se mezi klubem a jimi vytvořilo něco více než jen obchodní vztah. Za to všem, kteří s námi spolupracují, za celý tým děkuji“, říká viceprezident klubu.

Celkem má klub přes 160 marketingových partnerů a více než tři tisíce permanentkářů, se kterými je v úzkém kontaktu. „Celý obchodní a marketingový tým i se zapojením hráčů A–týmu chystá nové marketingové aktivity, které tento obchodní vztah s partnery utuží. Nemůžeme jen sedět a čekat, co se stane, ale i tuto situaci bereme jako výzvu,” dodává Přinda.

A uzavírá: „Chceme to totiž zvládnout jako jeden tým. Všem našim marketingovým partnerům proto chystáme nové podoby plnění, zejména prostřednictvím on-line našich medií. Může se tak zdát, že budete při čtení našich stránek osloveni reklamními sděleními, která budou náležet našim partnerům. Stejně tak se budou objevovat reklamní sdělení v rámci našich sociálních sítí nebo při televizních přenosech.“

www.hcbilitygri.cz