Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Areál slévárny v Ostašově bude i přes protesty místních napojený na Švermovu ulici

27. 05. 2021 | 18:55

Bývalý areál slévárny v Liberci - Ostašově bude i přes protesty místních po revitalizaci dopravně napojený na rušnou Švermovu ulici. Majitel areálu se ale zavázal, že denně v průměru neprojede touto ulicí více než 70 nákladních aut. Za každých deset kamionů navíc zaplatí městu pokutu milion korun ročně. S touto podmínkou dnes zastupitelé schválili smlouvu o spolupráci s majitelem areálu.

slévárna 2604 slevarna sotasov demolice
Archivní foto

Podle náměstka primátora Jiřího Šolce (Starostové pro Liberecký kraj) se díky této dohodě a revitalizaci největšího průmyslového brownfieldu v Liberci naopak situace v této lokalitě zlepší. "Protože kdyby tam zůstala v pronájmu ta spedice, která tam byla až do roku 2018, tak by tam nejezdilo 70 nákladních automobilů, ale 300," řekl na dnešním jednání zastupitelstva.

Revitalizaci bývalé slévárny připravuje Finapra Development, dopravní napojení areálu řeší ve spolupráci s městem. V první fázi by se měla vybudovat silniční spojka na Švermovu ulici. Podle dopravního průzkumu z roku 2016 projede touto ulicí denně skoro 12.000 aut. Ve špičkách je Švermova ulice v pracovních den obtížně průjezdná, od křižovatky s Žitavskou a Jungmannovou ulici se ve směru od Ostašova čeká ve frontě i 20 minut. Finapra se ve smlouvě zavázala k tomu, že městu přispěje dvěma miliony korun na úpravu této křižovatky a dalšími osmi miliony na stavební akce města v této lokalitě, které by měly snížit dopady dopravní zátěže.

Mezi kritika napojení bývalé slévárny na Švermovu ulici patří opoziční zastupitel Jindřich Felcman (Změna pro Liberecký kraj). Dohodu dnes označil za upachtěný a pracně vybojovaný kompromis. "Není nejvýhodnější pro obyvatele Františkova," řekl. Za lepší řešení považoval napojení areálu na druhou stranu, kolem letiště k průtahu městem, což by mohlo zároveň odvést dopravu z areálu Kovošrotu a dalších továren v okolí. "Ulice Švermova by si takové odlehčení bezpochyby zasloužila. Bylo by dobré, kdyby začal Liberec souběžně s rozvojem komerčních záměrů řešit i ohromné deficity na veřejné infrastruktuře, které město má," dodal.

čtk