Do arény přišlo na 15. ročník veletrhu práce a vzdělávání za tři dny 16 tisíc lidí. Nový koncept návštěvníky zaujal
Do multifunkční arény v Liberci přišlo na 15. ročník veletrhu práce a vzdělávání Educa za tři dny 16.000 lidí. Od čtvrtka do dneška se tam prezentovalo přes 50 středních škol a více než 40 firem. ČTK o tom dnes za organizátory informovala Pavlína Tomisová. Loni kvůli koronavirové pandemii mohla být Educa jen on-line, před dvěma lety do Home credit areny přišlo na tento veletrh 18.000 lidí.
Tradičním účastníkem byla i tentokrát jedna z nejstarších průmyslových škol v zemi, liberecká strojní a elektrotechnická (SPŠSE). "Je potřeba dělat PR školy a oslovovat mladé lidi všemi formami, nejen on-line, ale i prezenčně. I proto jsme nejen na Educe, ale i na ostatních výstavách, které se konají tady v okolí," řekl dnes ČTK zástupce ředitele školy Radek Havlík. SPŠSE je výběrovou školu, kde počet přihlášek ke studii v posledních letech dvojnásobně překračuje kapacitu školy, podle zástupce ředitele je ale i tak nutné se dál prezentovat veřejnosti. "Možná rok, dva by se to nepoznalo, ale jsme přesvědčeni o tom, že by se to nepříznivě projevilo v následujících letech," uvedl.
Na Educe se podle něj zájemci o studium u jejich stánku nejčastěji zajímali, jakým způsobem budou probíhat přijímací zkoušky, s jakými technologiemi se během studia setkají i jaká je náplň jednotlivých oborů. Letos bude škola přijímat 210 žáků do prvního ročníku. "Máme tři obory, strojírenství, tam přijímáme 60 žáků, elektrotechnika 90 žáků a informační technologie 60 žáků," dodal Havlík. Od letošního roku rozšířila škola výuku informačních technologií a nově se zaměřuje na kybernetickou bezpečnost.
Educa patří k největším akcím svého druhu v Česku. Letos má jiné pojetí než v předchozích letech a třídenní veletrh v aréně byl jen jednou z její součástí. Různé akce organizátoři připravili na každý den v tomto týdnu. Konaly se na téměř 30 místech, například na univerzitě, v knihovně, muzeu nebo galerii a exkurze pro školáka připravily i některé firmy. Díky dalším akcím tak celková letošní návštěvnost Educy přesáhne hranici 22.000 návštěvníků. "Nový formát Educy se ukázal jako správný krok. Návštěvnost překonala naše očekávání," uvedl ředitel pořadatelské společnosti SFM Liberec Lukáš Přinda. Některé akce se konají ještě v neděli, zlevněné vstupné bude mít liberecký Dinopark, iQLandie a Technické muzeum.
Za krok správným směrem považuje Přinda, že studenti měli v rámci veletrhu možnost nahlédnout přímo do zázemí vybraných firem a získat představu o konkrétních pracovních pozicích nebo o nárocích a požadavcích ze stran firem. "Průmysl v regionu se neskutečně vyvíjí a to pohledem zvenčí na fabriku prostě nezaregistrujete, proto vznikla Educa Visit," dodal. Na webu veletrhu budou informace k přijímacích zkouškám i pracovním příležitostem do 1. března 2022.
čtk
TZ: Nový koncept veletrhu návštěvníky zaujal
Veletrh vzdělávání a pracovních příležitostí EDUCA WEEK 2021, který se uskutečnil ve dnech od 11. do 17.října 2021 je již minulostí. Výjimečný 15. ročník přinesl nový koncept, díky kterému EDUCA oslovila více jak 22 tisíc návštěvníků. Zaměření na všechny věkové kategorie mělo velký úspěch a poprvé v historii veletrh probíhal nejen v Home Credit Areně, ale i po celém kraji.
Letošní EDUCA WEEK trval sedm dní a byl rozdělen na části podle jejich zaměření. Již tradičně slavila úspěch stěžejní část EDUCA WEEKU, a to EDUCA EXPO, kterou za tři dny navštívilo neuvěřitelných 16 tisíc návštěvníků. Po loňském ročníku, který vlivem pandemie probíhal pouze na online platformě, byl zájem firem a škol o prezentaci na EDUCA EXPO obrovský.
„Nový formát EDUCY se ukázal jako správný krok. Návštěvnost překonala naše očekávání. I přes stále platná určitá omezení ve vztahu k pandemii, je vidět, že „fyzická“ EDUCA lidem chyběla.“ zhodnotil po sobotním uzavření bran veletrhu Lukáš Přinda, ředitel pořadatelské společnosti SFM Liberec s.r.o..
Vzhledem k široké nabídce prezentací byla EDUCA EXPO rozdělena na část EDUCA EXPO ŠKOLY a na EDUCA EXPO FIRMY/BUSINESS. V kategorii TOP FIRMA zvítězila společnost DENSO MANUFACTURING CZECH s.r.o. a v kategorii TOP ŠKOLA byla vyhlášena Integrovaná střední škola, Vysoké nad Jizerou, Dr. Farského 300, příspěvková organizace.
EDUCA VISIT nabídla studentům možnost nahlédnout přímo do zázemí vybraných firem a získat představu o konkrétních pracovních pozicích nebo o nárocích a požadavcích ze stran firem na studenty. Studenti tak blíže poznali např. makro Cash & Carry ČR s.r.o., DENSO MANUFACTURING CZECH s.r.o. nebo společnost DGS Druckguss Systeme Liberec s.r.o.
„V rámci EDUCA VISIT jsme chtěli lidem ukázat fantastické příběhy, které se ve firmách dějí a jaké technologické věci, se tam odehrávají. Průmysl v regionu se neskutečně vyvíjí a to pohledem zvenčí na fabriku prostě nezaregistrujete, proto vznikla EDUCA VISIT.“ říká Lukáš Přinda.
EDUCA WEEK se věnoval nejen zájemcům o pracovní nabídky a studentům, ale také těm nejmenším, a to v rámci programu EDUCA KIDS. Pro děti byly připraveny zábavně vzdělávací aktivity, které měly za cíl přiblížit jim vzdělávaní atraktivní formou. Více než 1000 návštěvníků si vybralo právě EDUCA KIDS, přičemž měli možnost navštívit až 30 událostí připravených speciálně pro děti včetně využití slev a volných vstupů u partnerů programu.
Reportáže z jednotlivých dnů veletrhu, rozhovory se zajímavými hosty nebo nahlédnutí do zákulisí příprav přinesla sekce EDUCA NEWS. V rámci jednoho týdne pro vás bylo připraveno 30 reportáží, na kterých se podílely 4 reportážní týmy – Dětská Televize Liberec, televize RTM plus, Doctrina – Podještědské gymnázium a Vertical Production s.r.o..
Pro tu část zájemců o EDUCA WEEK, kteří se nemohli stát přímou součástí veletrhu, byla určena sekce EDUCA ONLINE. Na webových stránkách veletrhu jsou i nadále pro vás k dispozici informace o studiu, vzdělání a přijímacích zkouškách, ale i pracovních příležitostí a projektů, a to až do 1.3.2022.
Úspěšný EDUCA WEEK 2021 se s námi rozloučil, ale další ročník neméně unikátní a inspirativní nás čeká.
TZ SFM Liberec, s.r.o./Pavlína Tomisová