Dopravu na průtahu I/35 Libercem zkomplikuje příští rok rekonstrukce tunelu
Dopravu na průtahu I/35 Libercem zkomplikuje příští rok rekonstrukce tunelu. Zakázku, která bez DPH přijde na více než 147 milionů korun, získala společnost Eurovia CZ. Práce by měly začít v prvním čtvrtletí příštího roku, uvedlo dnes na webu Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
Motoristé se tak musí připravit na dopravní omezení, doprava bude svedena na polovinu průtahu s jedním pruhem v každém směru a ve špičkách se tak mohou tvořit kolony.
Průtah I/35 krajským městem je nejzatíženější silnicí v Libereckém kraji, za den po něm podle posledního sčítání projede i přes 54.000 automobilů. Tunel dlouhý 260 metrů se skládá ze dvou tubusů, každý se dvěma jízdními pruhy. Dokončen byl v roce 1993 a od té doby v něm nebyla významná rekonstrukce, dvakrát ročně vždy na jaře a na podzim se dělá údržba a čištění. Diagnostické průzkumy Kloknerova ústavu ČVUT ale ukázaly, že potřebuje kompletní rekonstrukci. Na práce bude mít firma deset měsíců.
"V tunelu například dojde k obnově asfaltových vozovek, zádržného systému, dopravního značení či k výměně technologie zásobování elektrickou energií. Mimo jiné budou zřízeny odlučovače ropných látek a technologie telematiky a kamerového systému," uvedlo ŘSD, které předpokládá, že rekonstrukci tunelu spojí s opravou mostů přes Košickou ulici a Švermovou ulici. Mosty jsou ve špatném stavu, zakázku na rekonstrukci přemostění nad Švermovou ulicí zajistí za 67 milionů korun také Eurovia, v případě Košické ještě výběr neskončil.
Rekonstrukce na průtahu výrazně zkomplikuje dopravu na Liberecku, ve stejné době počítá Správa železnic s rekonstrukcí na železničních tratích směrem na Chrastavu a Hrádek nad Nisou a také směrem na Frýdlantsko. Vlaky z Liberce budou muset nahradit autobusy, koordinátor veřejné dopravy v Libereckém kraji Korid LK tak řeší, kudy budou autobusy jezdit, aby neuvízly v kolonách. ČTK to řekl jednatel společnosti Otto Pospíšil.
Na průtahu Libercem se pracuje od roku 2021, kdy začala rekonstrukce mostu u Makra na příjezdu do Liberce, která stála přes 62 milionů korun. O rok později začaly práce na rekonstrukci dalších mostů na zhruba 1,5 kilometru dlouhém úseku před tunelem ve směru od Prahy za 377 milionů korun. Stavbaři zároveň upravili nájezd z ulice České Mládeže a napojení na silnici I/14 na Jablonec nad Nisou. Provoz se tam vrátil loni na podzim. Práce na obnově tunelu začaly loni rekonstrukcí kanalizace za 27 milionů korun, po zimní přestávce skončily letos na jaře.
čtk