Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Liberec má i nadále nejpřívětivější úřad, navzdory loňskému trapasu titul obhájil

17.05.2019 | 15:00

Výsledky soutěže Přívětivý úřad  v kategorii obcí s rozšířenou působností 2019 byly Ministerstvem vnitra České republiky slavnostně vyhlášeny a předány tuto středu v Olomouci. Liberecký magistrát úspěšně obhájil ocenění získaná v minulých letech.

LBradniceLidiUvnitř
ilustrační foto

Pozn. red.:
Liberec ocenění obhájil navzdory tomu, že si loni, ještě za bývalého vedení města (ZPLANO), skutky v jednotlivých sledovaných parametrech poněkud "přiifoukl". Nynější primátor Jaroslav Zámečník (SLK) v březnu uvedl, že předchozí reprezentace nepravdivě v přihlášce vyplnila osm kritérií. „Bylo v ní například, že webové stránky města umožňují pravidelný odběr novinek, že má město profil na sociálních sítích Twitter a Google plus nebo že zveřejňujeme aktuální strategii úřadu. Nic z toho není pravda,“ přiblížil před dvěma měsíci primátor. Město chtělo ocenění vrátit, vyhlašovatel (MMR) to ale nepokládal za nezbytné.
Byly to "prkotiny", které úřad pod úřadujícím tajemníkem hravě opravil, a mohl v soutěži zabodovat i letos. (uba)

Toto ocenění by magistrát nikdy nedostal bez každodenní dobré práce našich úředníků a zaměstnanců, za to jim patří velký dík ode mě i od vedení města,“ uvedl v děkovném emailu určeným zaměstnancům tajemník libereckého magistrátu Martin Čech.

Soutěž mapuje stav přívětivosti a otevřenosti městských úřadů vůči občanům a jejich potřebám, kde základní hodnotící kategorií je poskytování nadstandardních služeb či běžných služeb v nadstandardní kvalitě.

Magistrát města Liberce v letošním ročníku získal skvělé 1. místo v rámci Libereckého kraje a úžasné celkové 2. místo v rámci republiky. Současně jedna z našich nadstandardních služeb byla zveřejněna v publikaci příkladů dobré praxe 2019, kde se zveřejňuje pouhých 20 příkladných nadstandardních služeb. Jde o zavedení aplikace pro chytré telefony Marushka Photo, která umožňuje hlášení poruch a závad na majetku města.

Lidé mohou prostřednictvím mobilní aplikace Marushka odesílat postřehy k problémům ve veřejném prostoru, a ty se okamžitě přepošlou k zodpovědným úředníkům. „Ti je  v tu chvíli vyhodnotí a bez odkladů zadají k řešení. Systém navíc umožňuje online kontrolu došlých podnětů na mapě. Každý se tak může kdykoli podívat, co se s nahlášenými požadavky zrovna děje,“ vysvětluje náměstek primátora pro technickou správu a informační technologie Jiří Šolc.

 

Od zavedení aplikace 4. února 2019 je k dnešnímu dni v aplikaci celkem 1016 podnětů. „33 procent se týká komunikací, 31 procent odpadů, zbytek je zeleň, osvětlení, dopravní značení a ostatní závady. Otevřených závad je pouhých 5 procent. Ostatní je vyřešeno nebo v archivu,“ vyjmenovává David Novotný, vedoucí odboru správy veřejného majetku.

V letošním roce připravujeme řadu dalších zlepšení v transparentnějším a dostupnějším úřadu pro občany, například mobilní aplikaci informující o uzavírkách, čištění města nebo nově také možnost  zasílání novinek z webu města emailem,“ doplňuje primátor města Liberce Jaroslav Zámečník.

Kompletní výsledky soutěže Přívětivý úřad 2019 naleznete na https://www.mvcr.cz/clanek/privetivy-urad-obci-iii-typu-2019.aspx

MML/Jana Kodymová