Liberecké DENSO zřídilo nadaci na podporu sociální péče, vzdělávání a ekologie
Liberecký výrobce klimatizací pro automobily DENSO Manufacturing Czech zřídil vlastní nadaci, je prvním mezi evropskými závody skupiny. Cílem DENSO Nadace CZ je podpora projektů v oblasti sociální péče, vzdělávání a ochrany životního prostředí. Nadace vznikla v rámci firemní strategie Vize 2030, řekla dnes ČTK za společnost Kateřina Arnoldová. První podporu rozdělila nadace loni v prosinci na základě nominací zaměstnanců, teď otevřela příjem žádostí o podporu na letošní rok.
V Libereckém kraji není Denso jedinou firmou, která má vlastní nadaci. Přes 400 milionů korun rozdělil prostřednictvím své nadace jabloneckého výrobce elektrotechniky Jablotron, který podporuje záchranu krajiny Jizerských hor, vědu a vzdělávání, rozvoj regionu a přispívá lidem v nouzi. Kromě jiného financovala nadace vybudování domova seniorů v Jablonci nad Nisou nebo základní školy. Déle než čtvrt století působí v regionu také nadace největší sklářské společnosti Preciosa, za tu dobu rozdělila přes 250 milionů korun.
Nadace firmy DENSO podpořila například Ondru, jehož zdravotní stav vyžaduje speciální pomůcky, Tadeáše se vzácným genetickým postižením nebo Ivan Drlíka, který se zotavuje po vážné nehodě. Všichni dostali v prosinci dárkové šeky s 10.000 korunami, které jim pomohou s řešením složité životní situace.
DENSO Nadace CZ vznikla s cílem podporovat jednotlivce i projekty, které přispívají ke zlepšení kvality života a ochraně přírodních zdrojů. Představuje podle Arnoldové klíčový krok firmy k naplňování její společenské odpovědnosti a budování udržitelné budoucnosti. Prostřednictvím formuláře na webu nadace teď mohou podávat žádosti o podporu na rok 2025 jednotlivci, rodiny i organizace, které se zaměřují na podporu znevýhodněných jedinců a rodin, rozvoj dovedností a znalostí napříč generacemi a podporu ekologických projektů a udržitelnosti.
Liberecké Denso je největším závodem japonské skupiny v Evropě, na českém trhu působí přes 20 let a patří k největším zaměstnavatelům v Liberci, aktuálně v podniku pracuje přes 2000 lidí. Klimatizace vyrobené v libereckém závodě slouží v automobilech značek jako Land Rover, Porsche, Volkswagen, Mercedes, Audi, Škoda, Suzuki, Toyota, Ford, ale také třeba Lamborghini. Do roku 2030 má firma v plánu být uhlíkově neutrální. V uplynulém účetní období, které skončilo 31. března 2024, vzrostly tržby společnosti o šest procent na 10,5 miliardy korun.
čtk