Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Taxík Maxík: Nově budou posíleny nejvíce vytížené časy mezi 8. až 13. hodinou

06. 06. 2021 | 12:21

Komunitní středisko KONTAKT Liberec, p. o., ve spolupráci se statutárním městem Liberec rozšiřuje od 1. června služby Taxíka Maxíka. Jedná se o přepravu pro seniory a zdravotně znevýhodněné, kterou budou nově zajišťovat dva vozy.

taxiMaxiLB
archivní foto

Přeprava pro seniory a zdravotně znevýhodněné bude v provozu od 7 do 17 hodin. Nově budou posíleny nejvíce vytížené časy od 8 do 13 hodin. Pro seniory je také velkou výhodou, že odpadá dřívější polední přestávka a i v čase od 11 do 13 hodin budou moci přepravu využít.

Dva totožné bíložluté taxíky bude možné objednat v pracovní dny od 8 do 16 hodin na telefonním čísle 773 773 778. Navíc je jeden z nich vybaven nástupní rampou pro imobilní občany, takže i těm usnadní potřebnou přepravu.

Liberec je prvním městem, kde fungují hned dva Taxíci Maxíci. Senioři a zdravotně znevýhodnění je tak budou moci využít pro cesty k lékařům, návštěvám institucí, pro cesty za volným časem i za kulturou. Tento projekt je díky spolupráci s Nadací Charty 77 a sítí lékáren Dr. Max realizován v již 19 městech po celé České republice.

„Potřeba rozšíření služby vychází z dlouhodobě vyšší poptávky na přepravu, než jsou stávající kapacity vozidla určeného ke službě, navíc navazuje na ukončení služby sociálního automobilu, kterou provozoval Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou“, vysvětluje náměstek pro kulturu, školství, sociální věci a cestovní ruch Ivan Langr.

 „Mám velkou radost, že jsme díky pomoci statutárního města Liberce a Nadace Charty 77, kteří na nový automobil přispěli, mohli vyslyšet přání mnoha seniorů  a rozšířit nabízené služby Taxíka Maxíka. Poptávka je veliká a tak nevíme, jestli i přes výrazné posílení najdeme vždy vhodný termín pro všechny, ale samozřejmě se pokusíme pro to udělat maximum“, říká ředitel Kontaktu Michael Dufek.

Komunitní středisko KONTAKT Liberec, p. o. ,se věnuje aktivizaci seniorů, zajišťuje přepravu Taxík Maxík, pořádá volnočasové aktivity pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí, akce pro cizince a národnostní menšiny, provozuje Dobrovolnické centrum Amikus a vytváří zázemí pro občanské iniciativy a neziskové organizace.

Statistika využití služby Taxíka Maxíka v letech 2019 až 2021

V roce 2019 Taxík Maxík najel celkem 27 774 km a jeho služby využilo celkem 4 026  osob.  V roce 2020 Taxík Maxík najel celkem 24 083 km a jeho služby využilo celkem 3 259 osob. Snížený počet jízd byl ovlivněn pandemií Covid-19  a  s tím spojenými omezeními, kdy služba nemohla fungovat. V roce 2021 Kontakt v rámci služby k 30. 4. přepravil celkem 1 546 osob.

LB/Jana Kodymová