Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Zájem o papírky na praní z libereckého start-upu roste, míří na Slovensko a do Maďarska

20. 11. 2023 | 14:37

Zájem o papírky na praní prádla z libereckého start-upu EcoHaus roste. Za ekologický prací prostředek, který může nahradit prací prášky, gely a kapsle, získala zakladatelka firmy Petra Doubková před dvěma lety cenu podnikatelského inkubátoru Lipo.ink a ten teď pomáhá její podnikání dál rozvíjet.

prádlowww.ekolist.cz
ilustrační foto

V nejbližší době má v plánu rozšířit působení na Slovensko a do Maďarska, řekl dnes ČTK mluvčí Lipo.ink Marek Roll.

Doubková chtěla původně ještě jako studentka liberecké univerzity vyvinout vlastní prací prostředek, při rešerších ale objevila, že podobný už má patent a lze ho koupit v Kanadě a USA. Rozhodla se ho proto přivést na český trh. "Prací prostředek v papírku je vyrobený v ultrakoncentrovaném množství a nalepený na celulóze. Složky jsou vybrané tak, aby nebyly toxické vůči přírodě a jsou natolik šetrné, že papírek lze použít i k ručnímu praní. Papírek neobsahuje žádný výplňový materiál, jako je například v prášcích, nebo vodu, která je v gelu," doplnila Doubková.

Libereckému podnikatelském inkubátoru se princip pracího papírku, který snižuje náročnost na logistiku a zároveň se rozpustí ve vodě, od začátku velmi líbil. "Jsme rádi, že jsme mohli podpořit ženu zakladatelku. Petra je se svým projektem nyní v inkubaci Lipo.ink a je skvělé sledovat, jak naše konzultace směřují k vytyčeným podnikatelským cílům," uvedl ředitel Lipo.ink Philipp Roden, od kterého Doubková získala v roce 2021 za svůj nápad cenu v soutěži start-upů liberecké univerzity.

Papírek váží pouhé tři gramy, obsahuje jen účinné složky. Jeden papírek je velký zhruba jako vizitka, stačí na vyprání šesti až sedmi kilogramů prádla, tedy jedné pračky. Malá liberecká firma dnes nabízí několik různých vůní i papírky bez parfemace, pro vánoční trh chystá speciální edici s vůní pomeranče. "V letošním roce nás oslovila Alza, byli jsme velmi vděční, že si nás všimli. I díky tomu rosteme v prodeji o desítky procent každý měsíc," dodala Doubková.

Značka, působí na trhu teprve třetí rok a v příštím roce plánuje v obratu překonat hranici 100 milionů korun. K expanzi do sousedních zemí chce majitelka využít stejně jako při rozjezdu v České republice formu financování přes on-line specializované platformy, kde lidé mohou přispět penězi na podporu projektu (crowdfunding).

čtk