Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

ODS nabídne sportovní a dětské dny, s SPD přijede pouť. Do kampaně před komunálními volbami půjdou miliony 

30. 08. 2022 | 10:20

Do kampaně před komunálními volbami v Libereckém kraji půjdou miliony korun. Strany a politická uskupení sázejí na billboardy, sociální sítě i osobní setkání s voliči, třeba ODS plánuje sportovní a dětské dny, SPD pouť, zjistila v průzkumu ČTK.

Některé politické subjekty už kampaň zahájily, většina ji ale naostro spustí až se začátkem září, o to bude zřejmě letošní kampaň intenzivnější, protože volby do obecních zastupitelstev se uskuteční už 23. a 24. září.

Jeden z největších rozpočtů mají na kampaň Starostové pro Liberecký kraj, připraveny mají čtyři miliony korun. Uskupení ale podporuje kandidátky v 64 obcích včetně krajského města, to je 30 procent měst a obcí v kraji. "Kampaň ve větších městech bude obdobná jako všechny naše kampaně, kromě on-line reklamy využijeme billboardy, plakáty, noviny do schránek a samozřejmě rozdávání informačních materiálů během kontaktní kampaně. V menších městech se starostové prezentují třeba jen dopisem nebo letáčkem do schránky," řekla ČTK manažerka hnutí Kateřina Ferlesová.

Hnutí ANO sází hlavně na známé tváře, na jejich zkušenosti a odvedenou práci v končícím volebním období. Samostatné kandidátky postavilo ve 13 městech, poprvé půjde samostatně do voleb třeba ve Frýdlantu. Jen ve třech největších městech - Liberci, Jablonci nad Nisou a České Lípě plánuje dát do kampaně 1,8 milionu korun. "Začátek ostré kampaně plánujeme až v září," sdělila na dotaz ČTK krajská manažerka hnutí Jana Hajná. Kampaň v krajském městě bude provázet motto "Reálné cíle, ne vzdušné zámky".

Rozhýbat a probudit chtějí voliče občanští demokraté, jen v Liberci plánují dát do kampaně až dva miliony korun. "Liberec je skvělé město, které ale potřebuje probudit. Naše kampaň bude hlavně kontaktní, chceme se potkávat s lidmi a povídat si s nimi. Děláme to tak vždy, a i proto je náš program odrazem toho, co lidé potřebují. Politika musí být pro lidi. V září plánujeme setkání po celém Liberci, připravujeme sportovní a dětské dny," řekl lídr kandidátky v krajském městě Petr Židek.

Skromnější kampaň zhruba za čtvrt milionu korun plánují Piráti, kteří jdou v Liberci do komunálních voleb poprvé. "Piráti tradičně sázejí na sílu, energii a nadšení dobrovolníků, plánujeme kontaktní kampaň. Ve městě uvidíte kandidáty i dobrovolníky rozdávat Pirátské listy. Už teď se pohybujeme v ulicích. Mluvíme s lidmi, ptáme se, co je trápí a tíží, řešíme reálné problémy," řekl lídr liberecké kandidátky Jan Hruška. Ostrou fázi kampaně podle něj Piráti odstartují v pondělí 5. září.

SPD sází podle krajského předsedy Radovana Vícha hlavně na kontaktní kampaň ve všech městech a obcích, kde hnutí podalo kandidátky, případně se volí i do Senátu. "V krajském městě navíc plánujeme v polovině září tradiční pouť, kde ještě čekáme na potvrzení termínu a lokality," doplnil Vích. Do kampaně dá podle něj hnutí nižší stovky tisíc korun, v plánu je kampaň na sociálních sítích, plachty a billboardy, i letáky s volebními programy do všech poštovních schránek.

Kolem 400.000 korun plánuje dát do kampaně v Liberci také uskupení Liberec otevřený lidem (LOL), které se ve stotisícovém krajském městě spojilo do voleb se Změnou pro Liberec. Obě politická hnutí působila v posledních čtyřech letech v opozici. "Naše kampaň začala, už v červnu bylo možné vidět naše plakáty, od konce srpna se soustředíme na kontaktní kampaň," řekl lídr kandidátky Jaromír Baxa.

čtk