Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

SYNER se ve stanici metra Anděl podílel na modernizaci vestibulu Na Knížecí

30. 09. 2021 | 8:28

Po necelých 11 měsících stavebních prací Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) otevřel ve středu 29. září ve stanici metra Anděl kompletně zmodernizovaný vestibul Na Knížecí. Modernizaci realizovala společnost SYNER ve spolupráci s dalším partnerem.

metroC
Původní eskalátory sovětské výroby byly vyměněny za značku ThyssenKrupp, nové jsou i vstupy do vestibulu. Foto PID

DPP v rámci této investiční akce zmodernizoval nejen celý veřejný prostor vestibulu včetně eskalátorů či výstupů do uliční úrovně, ale především odstranil průsaky do stanice a zrekonstruoval také neveřejné a technické prostory v této části stanice. Ta je jednou z nejvytíženějších nepřestupních zastávek pražského metra.

Modernizací prošel samotný eskalátorový tunel, napínací komora a strojovna eskalátoru, nákladní výtah, sdělovací technika, vytápění, vodovodní rozvody nebo přístřešky výstupů.

V celém vestibulu Na Knížecí jsou repasované nerezové obklady, nové podhledy z destiček METRO II ve stejném rastru jako původní, dále nové rozvody, elektroinstalace, vzduchotechnika, protipožární dveře, u výstupů odvodňovací žlábky i majáčky pro slabozraké. Vestibul dostal také nové, energeticky úspornější LED osvětlení, jehož liniové uspořádání nyní více odpovídá původnímu architektonickému návrhu stanice.

Současně s modernizací DPP vybudoval i nové místnosti, jako např. rozvodnu osvětlení či sklad náhradních dílů pro eskalátory. Všechny vyčištěné kamenné obklady a dlažba vestibulu získaly speciální antigraffiti nátěr. Původní eskalátory sovětské výroby byly vyměněny za moderní značky ThyssenKrupp s dopravním zdvihem 30 680 mm, sklonem 30° a dopravní rychlostí 0,75 m/s. Původní obkladové plechy prošly repasí.

zdroj: www.busportal.cz