Budovaný obchvat České Lípy bude v provozu až od května příštího roku, zpoždění způsobilo rozvodnění Ploučnice
Po obchvatu v České Lípě, který stavbaři budují od loňského jara za více než půl miliardy korun bez daně, začnou motoristé jezdit nejdřív v květnu příštího roku. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ho chtělo původně zprovoznit na konci letošního roku. Regionální vedoucí úseku výstavby ŘSD Liberec Tomáš Šulc dnes novinářům řekl, že za prodlevou je rozvodnění řeky Ploučnice při loňském zahájení stavby.
"Ploučnice se vylila ze svých břehů, část stavby byla pod vodou a nešlo dělat geotechnický průzkum, který je podkladem pro založení mostů," dodal.
Kolem České Lípy stavbaři budují 1,5 kilometru dlouhý úsek silnice první třídy 9. Jde o technicky náročnou stavbu, neboť zhruba třetinu trasy tvoří šest mostů. "V tuto chvíli se pracuje na mostovkách, podařilo se přemostit železniční trať a pracuje se na násypových tělesech," uvedl Šulc.
Dnes podle něj začali i s betonáží nejdelšího mostu na budovaném obchvatu, což je bezmála 330 metrů dlouhá estakáda přes řeku Ploučnici. Lití betonu do konstrukce estakády je rozdělené do etap, dnes stavbaři začali s devadesátimetrovým úsekem širokým 14,5 metru, ve kterém je přes 160 tun výztuže. Na dnešní betonáž spotřebují více než tisíc metrů krychlových betonu, řekl liberecký vedoucí úseku výstavby ŘSD.
Budovaný obchvat je součástí plánované přeložky silnice I/9 mezi Sosnovou u České Lípy a Novým Borem s cílem odklonit tranzitní dopravu ze zastavěných oblastí. Z přeložky je hotová dosud jen malá část, která je mezi mimoúrovňovou křižovatkou v Sosnové a začátkem České Lípy v Dubici. Na ni naváže právě budovaný obchvat od Litoměřické ulice k silnici II/262 v Dolní Libchavě. Na to by měla navázat další etapa, dlouhá přes deset kilometrů, z Dolní Libchavy do Nového Boru. Ta je aktuálně ve fázi projektových příprav. "Máme požádáno o územní rozhodnutí a doplňujeme podklady," uvedl Šulc.
čtk