Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Cyklostezka Varhany potěší sportovce i pohodáře. Vede téměř 17 kilometrů po bývalé železniční trati

22.04.2025 | 16:29

Hladký asfaltový povrch, krásná krajina s roztomilými vesnickými kostelíky a delší stoupání pro aktivní sportovce. To vše nabízí Cyklostezka Varhany, která se táhne téměř 17 kilometrů po bývalé železniční trati z České Lípy do Kamenického Šenova. Je ideální pro všechny, kteří hledají kombinaci sportovního vyžití a relaxace v malebném prostředí.

Cyklostezka Varhany
Foto: LK

„Tato cyklostezka je ideální trasou pro cyklovýlet celé rodiny, protože se lidé nemusí obávat o bezpečnost ani těch nejmenších cyklistů. Jednak s ohledem na šířku cyklostezky, ale také na fakt, že tu není kombinace cyklo a autodopravy. Navíc, trasa je převýšením i délkou zvládnutelná skutečně napříč generacemi,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu a cestovní ruch Libereckého kraje

Cyklostezka začíná nedaleko vlakové zastávky Střelnice v České Lípě a končí u bývalého vlakového nádraží v Kamenickém Šenově, jen několik set metrů od známé Panské skály. Projektovaná jako tři metry široká veřejně přístupná komunikace, je stezka vhodná nejen pro cyklisty, ale i pro pěší.

Myšlenka propojení obcí a dvou významných měst pomocí cyklistického koridoru se zrodila v roce 2001. Tehdy za tím účelem vznikl dobrovolný svazek obcí. Stavba cyklostezky započala v roce 2007 a byla rozdělena do tří etap. První zahrnovala úsek z České Lípy přes Horní Libchavu do Manušic, druhá vedla z Manušic do Volfartic a třetí, nejnáročnější, z Volfartic do Kamenického Šenova.

Stezka kopíruje profil zrušené železniční tratě, což přináší příznivé sklonové poměry stoupání, které nepřesahují 2,9 %. Povrch tvoří asfaltobetonová vrstva, která je ideální nejen pro cyklisty, ale také pro in-line bruslaře.

LK/Jan Mikulička