Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Dopravu na rušném tahu I/9 z Nového Boru na Českou Lípu zkomplikuje oprava mostu

07.08.2025 | 12:22

Dopravu na rušném tahu I/9 mezi Novým Borem na Českou Lípu zkomplikuje od pondělí 11. srpna oprava mostu nad železniční tratí. Řidiči musí počítat s uzavírkami, práce jsou plánované na dvě stavební sezony, hotovo by tak mělo být příští rok v létě. V tiskové zprávě o tom dnes ČTK informovala Kamila Zahálková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR, které je investorem stavby.

most22
Foto: ŘSD

"Most převádí komunikaci první třídy přes železniční trať Česká Lípa – Nový Bor a potok. Spodní stavba a nosná konstrukce jsou ve špatném stavu, proto jsme přistoupili k rekonstrukci. Ta bude zahrnovat výměnu krajních nosníků se sanací zbytku konstrukce spojené s úplnou výměnou mostního svršku i s obnovou hydroizolace," doplnila mluvčí. Rekonstrukci za bezmála 18 milionů korun bez DPH zajistí společnost SILNICE GROUP. Po dobu oprav bude doprava vedena po mostě kyvadlově a řízena semafory.

Letos bude provoz omezený od pondělí 11. srpna do konce října. V době snášení a osazení nosníků dojde navíc podle Zahálkové ke krátkodobým uzavírkám silnice, objízdná trasa bude vedena přes Nový Bor ulicí B. Egermanna a třídou T. G. Masaryka. S úplnými uzavírkami se v úseku počítá 22. srpna a pak 12. září. "S příchodem zimního období bude provoz na mostě dočasně obnoven. Druhá polovina mostu bude opravena v příštím roce, kdy budou stavební práce pokračovat," uvedla.

Po silnici mezi Českou Lípou a Novým Borem projede podle posledního sčítání denně až 17.000 aut, přetížené spojnici by měl odlehčit obchvat. O jeho výstavbě se mluví od 90. let. Stavba má ale také odpůrce, spolu s ekologickými organizacemi se proti ní postavili například lidé ve Slunečné nebo Skalici u České Lípy. Obávají se poškození přírody, velkého zásahu do krajiny, rozdělení pozemků i zátěže pro obyvatele v blízkosti plánované silnice.

Stavba obchvatu začala už v roce 2008 výstavbou mimoúrovňové křižovatky v Sosnové. Podle původních plánů měla první auta po obchvatu projet už před devíti lety. V roce 2010 ale projekt z úsporných důvodů zastavil tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné), stejně jako dalších 11 staveb. Hotová je tak část první etapy, která končí na začátku České Lípy v Dubici. Od loňska se pracuje na navazujícím 1,5 kilometru dlouhém úseku z Dubice do Dolní Libchavy za 544 milionů korun, hotový má být příští rok.

Na přípravě navazujícího, deset kilometrů dlouhého úseku z Dolní Libchavy do Nového Boru ŘSD pracuje, náklady přesáhnou podle odhadů 1,6 miliardy korun. ŘSD aktuálně vybírá dodavatele přestavby mimoúrovňové křižovatky v Okrouhlé, která je součástí budoucího obchvatu a propojuje silnice I/9 a I/13. Na stavbu dostalo ředitelství šest nabídek, nejvýhodnější podalo sdružení firem SaM silnice a mosty a COLAS CZ s cenou 184,4 milionu korun bez DPH.

čtk