Městský úřad v Novém Boru se od pondělí 6. dubna otevře pro veřejnost, vyřídit ale půjde jen neodkladné záležitosti
Městský úřad v Novém Boru se od pondělí 6. dubna 2020 otevře v omezeném rozsahu pro veřejnost. Kvůli platnosti mimořádných opatření si lidé budou moci vyřídit neodkladné záležitosti v pondělí od 13:00 do 16:00 hodin a ve středu od 8:00 do 11:00 hodin.
Z důvodu zamezení šíření nákazy koronavirem žádáme, aby lidé úřad navštěvovali pouze v nezbytně nutných případech a zároveň respektovali organizační pokyny městských strážníků.
Do budovy úřadu bude možný vstup pouze s rouškou či s jinou ochranou úst a nosu. Zároveň strážníci každému prostřednictvím bezkontaktního teploměru změří teplotu a zároveň jim vydají rukavice. Osobám, které budou mít zvýšenou teplotu, jsou v karanténě či se v posledních 14 dnech vrátili ze zahraničí, nebude vstup umožněn. „Abychom mohli úřad v době pandemie otevřít veřejnosti, je nezbytné dodržovat opatření k ochraně zdraví obyvatel i pracovníků úřadu,“ uvedl starosta Nového Boru Jaromír Dvořák.
Neodkladné záležitosti bude možné vyřídit ve stanovených úředních hodinách. Nadále platí, aby občané upřednostnili telefonickou nebo elektronickou komunikaci, tedy e-mailem či datovou schránkou, popřípadě prostřednictvím pošty.
Pro nutné případy se otevře rovněž pokladna. Pro úhradu plateb by ale měla veřejnost využít především bezhotovostní platební styk. Poplatky za komunální odpad a za psy lze uhradit až do 15. září 2020 bez jakékoli sankce.
Příklady neodkladných záležitostí:
Ohlášení ztráty nebo odcizení občanského průkazu
V případě skončení platnosti občanského průkazu, řidičského průkazu a cestovního pasu po 1. 3. 2020 mohou občané ČR prokazovat totožnost stále těmito doklady, a to po celou dobu nouzového stavu. Podrobně zde
Ztráta/odcizení osvědčení o registraci vozidla (tzv. malý TP)
Ztráta/odcizení technického průkazu vozidla (tzv. velký TP)
Ztráta/odcizení registrační značky vozidla
Vyřazení silničního vozidla z provozu a ukončení vyřazení silničního vozidla z provozu (tzv. depozit)
Změna vlastníka a provozovatele (přepis vozidla) jen v nutných případech, tj.: po ukončení leasingové smlouvy, dědictví, v rámci úkonů spojených s podnikatelskou činností, a v případě, kdy se blíží uplynutí platnosti Protokolu o evidenční kontrole vozidla
Jednotlivě dovezená vozidla
Žádosti o dávky hmotné nouze vyřizuje pouze úřad práce – více zde
Žádosti o „ošetřovné“ musí OSVČ podávat přímo na ministerstvo průmyslu a obchodu – více zde
Veškerá podání k městskému úřadu/městu je možné činit prostřednictvím datové schránky
b7wbphv, e-mailem na epodatelna@novy-bor.cz
Pro telefonický či emailový kontakt jsou veřejnosti k dispozici tyto kontaktní údaje:
podatelna úřadu: +420 487 712 311, e-mail: epodatelna@novy-bor.cz
sekretariát starosty města: +420 487 712 314, e-mail: pfafalova@novy-bor.cz
Na webových stránkách města www.novy-bor.cz jsou pak uvedené kontakty přímo na jednotlivé pracovníky.
www.novy-bor.cz