Nová budova městského úřadu je hotová. Nastává čas velkých změn a stěhování
Úředníky radnice v České Lípě čeká v prosinci stěhování do zrekonstruovaných prostor bývalé pojišťovny. Provoz úřadů bude proto omezený, v nové budově začnou pracovat od 2. ledna 2024, řekla ČTK mluvčí radnice Kristýna Kňákal Brožová. Rekonstrukce je hotová, do budovy se ale musí přesunout zhruba 60 městských úředníků.
Lidé si tam vyřídí pasy, řidičské a občanské průkazy, přestěhuje se tam i živnostenský úřad nebo pokladna.
Budova v ulici U Synagogy postavená v 90. letech byla zhruba deset let prázdná a chátrala. Město ji koupilo v roce 2019 za 18 milionů korun od soukromého vlastníka, který byl v úpadku. Vedení města chtělo zabránit tomu, aby v objektu vznikla například ubytovna pro zahraniční dělníky. Původně se předpokládalo, že vzhledem ke stáří pojišťovny budou stačit úpravy do deseti milionů korun, nakonec se ale vedení města rozhodlo pro kompletní rekonstrukci.
Modernizace budovy stála bezmála 100 milionů korun, zhruba 12 milionů získala radnice ze Státního fondu životního prostředí. Budova dostala kvalitní zateplení i nová okna, některá stavbaři zazdili. Náklady na energie by se měly snížit o 60 procent i díky modernímu LED osvětlení, fotovoltaické elektrárně na střeše nebo využití takzvané šedé vody. "Zredukovali jsme světlíky, prosvětlení budovy bylo zachováno, ale světlíky jsou řešené trošku jinak, aby tam v poledne nešlo přímé slunce a budova se v létě nepřehřívala," řekl místostarosta Martin Brož (ANO).
Kvůli stěhování bude už od 11. prosince omezený provoz nepřepážkových pracovišť, jako je oddělení přestupků, oddělení místních poplatků a vymáhání a odboru dopravy. "V době uzavření jednotlivých pracovišť na českolipském městském úřadě je možné většinu záležitostí vyřídit na okolních městských úřadech obce s rozšířenou působností, například v Novém Boru nebo Mladé Boleslavi," řekla mluvčí radnice.
Přepážková pracoviště, jako jsou pracoviště řidičských oprávnění, evidence obyvatel a osobních dokladů i obecní živnostenský úřad a registr vozidel, budou uzavřená od 18. prosince až do konce roku. "Prosíme proto občany, aby si na těchto pracovištích vyřídili své záležitosti ideálně do konce listopadu, na prosinec tak již není možné se předem objednat," řekla Kňákal Brožová. V nejnutnějších případech, kdy nebude možné záležitost vyřídit jinde, je podle mluvčí možné úředníky uzavřených pracovišť kontaktovat telefonicky.
čtk