Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Regionálním výrobkem roku na Českolipsku je ručně tkané pončo. Zvítězilo mezi 85 konkurenty

28. 09. 2022 | 14:34

Série ručně tkaných plédových ponč nazvaná "Čtyři roční období", která ve své dílně Tradiční venkov v Polevsku vyrobila Zuzana Froňková, se stala Regionálním českolipským výrobkem roku 2022. Ponča zvítězila v konkurenci dalších 85 výrobků od 28 soutěžích, kteří se do čtvrtého ročníku přihlásili.

pončo
Foto z www.mucl.cz

Potřetí soutěž společně vyhlašovala města Česká Lípa a nedaleký Nový Bor, uvedla dnes v tiskové zprávě mluvčí českolipské radnice Kristýna Kňákal Brožová.

Novinkou letošního ročníku byla kategorie "Hlas veřejnosti", lidé se mohli do hlasováním zapojit na výstavě v Centru textilního tisku nebo na jarmarku, který byl doprovodným programem letošních Pivních slavností. "Hlasovacích lístků bylo odevzdáno 366, absolutním vítězem této nové kategorie, který si kromě diplomu odnesl ještě finanční odměnu 5000 korun, byla loutka jezevčíka Pepina z firmy Pepino Puppets manželů Libora a Petry Olšaníkových z Chotovic," doplnila mluvčí radnice.

Stejně jako v předchozích letech se soutěžilo ve třech kategoriích. V kategorii potravin zvítězilo Vepřové se zázvorem od firmy Usušený – Diamond Care, v kategorii řemesla a umělecké výrobky si prvenství odnesla Tereza Hromádková za své papírové Božské květiny a kategorii oděvní a textilní tvorba vyhrála ponča, která se stala i absolutním vítězem. Vítězové kategorií si odnesli po 5000 korunách, absolutní vítěz navíc další šek na 15.000 korun, plaketu a samolepky s logem soutěže, které může využít k označení svých výrobků.

"Soutěž o Regionální českolipský výrobek roku je výbornou příležitostí prezentovat šikovné řemeslníky a firmy v regionu. Se soutěží je spojena nejen mediální pozornost, která láká k výrobcům další zákazníky, ale také finanční odměna. Navíc mají výrobci možnost účastnit se městských akcí, kde mohou své výrobky prodávat. Myslím, že jde o správné spojení, ze kterého mají profit všichni," řekla starostka České Lípy Jitka Volfová (ANO).

Loni v soutěži zvítězila dekorativní textilní panenka Nanynka od Věry Najbrtové z Nového Boru, vítězkou druhého ročníku byla Ivana Hollanová z Mimoně a její bezlepkové mrkvánky a v prvním ročníku si hlavní cenu odnesla Michaela Bílková z České Lípy a její jahodový extra džem s bezovým květem, který prodává pod značkou "Moje marmeláda".

čtk