Řemeslníci a výrobci potravin na Českolipsku mohou posedmé soutěžit o výrobek roku
Řemeslníci a výrobci potravin na Českolipsku se mohou posedmé hlásit do soutěže o výrobek roku, kterou společně vyhlásila města Česká Lípa a Nový Bor. Poprvé spolupracují i s hospodářskou komorou.
Přihlášky je možné podávat do konce července elektronicky vyplněním formuláře na webu, nebo písemně na adresu českolipského a novoborského informačního centra. ČTK to řekla mluvčí českolipského městského úřadu Kristýna Kňákal Brožová.
Česká Lípa soutěž poprvé vyhlásila v roce 2019, o rok později se připojil sousední Nový Bor. "Novinkou pro letošní rok je navázání spolupráce s okresní hospodářskou komorou, která se chce výrazněji zapojit a pomoci s propagací přihlášených výrobců ještě dalšími kanály, které jsme nevyužili. Jsme za to rádi, protože se daří soutěž neustále posouvat kupředu a získávat pro soutěžící víc pozornosti, což jim může pomoci v dalším podnikání," podotkla starostka České Lípy Jitka Volfová (ANO).
I letos jsou podle Volfové připravené workshopy v Centru textilního tisku, a na kterých se mohou zájemci naučit výrobu některých úspěšných produktů přímo od oceněných řemeslníků, kteří se v minulosti soutěže zúčastnili. "Počítáme také s jarmarkem na Pivních slavnostech na vodním hradě Lipý na konci srpna i s výstavou, na které budou moci občané pro vystavené výrobky hlasovat," dodala starostka.
Soutěží se ve třech kategoriích: potraviny, řemesla a umělecké výrobky a také oděvní a textilní tvorba. Spolu s oceněním v každé kategorii bude vyhlášen také absolutní vítěz, o ocenění rozhoduje svými hlasy také veřejnost. Vedle zajištění propagace jsou ocenění spojená s finanční odměnou 5000 korun a 15.000 Kč pro hlavního vítěze. Do soutěže se mohou přihlásit výrobci ze správního obvodu obce s rozšířenou působností (ORP) Česká Lípa a ORP Nový Bor včetně těch, kteří už soutěžili v minulých ročnících.
V loňském roce bylo v soutěži 95 výrobků od 37 řemeslníků a potravinářů, absolutním vítězem se stal Josef Císař z České Lípy se svou soupravou psacích potřeb. V hlasování veřejnosti bodovala Martina Benešová se svou značkou MYM-eco a kolekcí oblečení, pro níž použila staré vzory z místních kartounek, tedy textilních továren, které od 18. století vyráběly ve městě potištěné bavlněné látky.
čtk