Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

ŘSD částečně zprůjezdnilo úsek mezi Novým Borem a Svorem, v Brništi skončila náročná rekonstrukce silnice

08. 10. 2023 | 11:41

Na stavbě zkapacitnění silnice I/9 mezi Novým Borem a Svorem je stále velmi rušno. Práce jdou podle harmonogramu.

silnice řsd F5VyqgZWoAAs1id
Foto: X/ŘSD

Tomáš Šulc, vedoucí úseku výstavby ŘSD správa Liberec: „V současné době nejvíce prací probíhá na mostech a okružní křižovatce. Tyto objekty jsou na kritické cestě harmonogramu stavby. Zhotovitelé finišují tak, aby jsme byli schopni v listopadu zprůjezdnit hlavní trasu na I/9.“

V uplynulých dnech proběhly zátěžové zkoušky na novém mostu. Podle očekávání dopadly dobře, a tak sem ŘSD už pustilo částečný provoz. Omezení pro řidiče tady ale budou stále.

Tomáš Šulc, vedoucí úseku výstavby ŘSD správa Liberec: „V současné době je provoz omezen na polovinu komunikace. Ještě v listopadu budou v prostoru mimoúrovňové křižovatky probíhat pokládky živičné vrstvy vozovky. Na tři dny tak bude nutná objízdná trasa, a to Jablonné v Podještědí, Mimoň, Česká Lípa.“

Se stavbou začalo ŘSD loni na jaře. Důvodem zkapacitnění silnice je především trend narůstající dopravy.

Tomáš Šulc, vedoucí úseku výstavby ŘSD správa Liberec: „Zkapacitnění silnice I/9 řeší přestavbu stávající komunikace, která kapacitně nevyhovuje aktuální dopravní zátěži. Budou tady nově dva jízdní pruhy směr Nový Bor a dva jízdní pruhy směr Liberec.“

Radek Mátl, ředitel ŘSD: „V současné chvíli se tady ty intenzity pohybují zhruba kolem 10-12 tisíci vozidel za 24h. Do budoucnu očekáváme další nárůst, a to kvůli připravovaným sousedním obchvatům.“

Celkové náklady na celou stavbu pak přesahují půlmiliardy korun.

Náročná rekonstrukce silnice v Brništi na Českolipsku skončila

Na Českolipsku se otevřel dlouho očekávaný úsek silnice mezi Velkým Grunovem a Velkým Valtinovem. Šlo o první etapu rekonstrukce silnice z Brniště do Jablonného v Podještědí. Stavba to byla podle investora i zhotovitele velmi náročná.

Jan Sviták(SLK), statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje: „Stavba to byla náročná zejména z toho důvodu, že zahrnovala rekonstrukce svou mostů, 11 propustků a 3 opěrných zdí. Na jednom z mostů byla využita takzvaná LEGO metoda, což je unikátní technologie prefabrikátů, ze kterých byl most sestaven. Byla to první taková stavba v ČR.“

Bohumil Rohn, Metrostav Infrastructure: „My s tu stavbou nejsme úplně spokojeni. Finančně to bylo opravdu jen tak tak, a měli jsme také technické problémy. Byly způsobeny přípravou stavby, kdy jsme třeba zjistili, že tu máme neodpojené elektrické vedení. Takže úplně ta spokojenost není, ale ona žádná stavba není dokonalá.“

Jan Sviták(SLK), statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje: „Celý úsek je 3,2 km dlouhý u obou etap a v celém úseku došlo ke kompletní opravě komunikace.“

Stavba byla složitá i tím, že se pracovalo v intravilánu obce. Brniště, které stavba výrazně zasáhla, si tak oddychlo.

Michal Vinš(Nezávislá a moderní obec), starosta Brniště: „Občané konečně mohou jezdit po novém asfaltu a jak já říkám, moc si toho vážím a konečně máme první cestu do obce opravenou.“

Bohumil Rohn, Metrostav Infrastructure: „Pan starosta nám pomohl maximálně, a to především znalostí místních a pomáhal nám řešit různé problémy.“

Jan Sviták(SLK), statutární náměstek hejtmana Libereckého kraje: „Celková cena stavby byla 57,8 milionu korun včetně DPH.“

PROTEX