Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Silnice I/9 u Nového Boru je místem častých nehod, řidiči tu jezdí příliš rychle

03.12.2024 | 9:03

Silnice I/9 na Českolipsku v Libereckém kraji. Jde o úsek silnice spojující Nový Bor a Českou Lípu, který je velmi frekventovanou silnicí. Problémový úsek je téčková křižovatka se sníženou rychlostí.

auto na silnici
Ilustrační foto

Roman Budský, dopravní specialista: „Na této křižovatce je především silný provoz na hlavní silnici. Jsou tam i odbočovací pruhy z té hlavní silnice. V době, kdy je větší provoz, tak z té vedlejší přijíždí poměrně dost aut. Jenže na té hlavní je také intenzivní provoz, jezdí tam hodně kamionů. Řada řidičů, kteří už tam delší dobu stojí a čekají až bude volno, jsou nervózní a ochotni riskovat.“

Výhled mají řidiči z obou výjezdů dostatečný, problémem ale je, že jde o komunikaci, kde se běžně jezdí 90 kilometrovou rychlostí, v úseku křižovatky pak sedmdesátkou, to ale spousta řidičů ignoruje. Pro své okolí a hlavně odbočující auta jsou tak skutečnou hrozbou.

Roman Budský, dopravní specialista: „Ta 70 kilometrová rychlost má tu výhodu, že když tam někdo vjede té vedlejší silnice, a vy začnete brzdit, tak do sebe narazíte třeba v 50kilometrové rychlosti. A tyto nehody nebývají tak často fatální. V případě, že pojdete rychleji, mohou být následky tragické.“

Důležité je tedy dodržovat předepsanou rychlost, ale také minimální odstup, což je další nešvar českých řidičů. Často se totiž stává, že nedobrzdí a nehoda je na světě.

Roman Budský, dopravní specialista: „Opravdu vždy bychom měli jezdit s dostatečnou rezervou. Vždy je potřeba vše zvážit, ideálně v celém tom kontextu, jestli je tu silný provoz, jestli jsou tu krajnice nebo jestli se opravdu jedná o silnici, která je nebezpečná a je to silnice, která takzvaně neodpouští.“

PROTEXT