Stavbaři přeruší na zimu práce na mostě na I/9 v České Lípě. V únoru se vrátí, aby dílo dokončili
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přeruší na zimu práce na rekonstrukci mostu na silnici I/9 v České Lípě. Od jara je tam kvůli stavebním pracím provoz veden střídavě jedním pruhem a řízen semafory, od neděle bude přemostění opět obousměrně průjezdné, vozidla nad 40 tun ale musí dál po objízdné trase.
Podle klimatických podmínek se stavbaři příští rok v únoru na most vrátí, znovu plně průjezdný by měl být koncem příštího roku, uvedlo na webu ŘSD.
Silnice I/9 od Nového Boru na Prahu patří k nevytíženějším komunikacím v České Lípě. Po průtahu městem denně projede kolem 15.000 aut. Dílčí rekonstrukce mostu je podle informací ŘSD z roku 2006, teď ale potřeboval zásadní obnovu. První část prací se uskutečnila v roce 2022, kdy nechalo ŘSD zrekonstruovat systém odvodnění mostu a vybudovat dvě retenční nádrže včetně odlučovačů lehkých kapalin. Letos v březnu pak začala kompletní rekonstrukce 726 metrů dlouhé estakády.
Most z roku 1987 byl ve velmi špatném stavu a běžná údržba už nestačila. Podrobný diagnostický průzkum ukázal vážné a chronické závady statického i provozního charakteru významně snižující životnost mostu. Potvrdila to i hlavní prohlídka mostu. Cílem opravy je prodloužit životnost mostu, zvýšit zatížitelnost a omezit šíření hluku ze silnice. Zhotovitelem stavby za více než 297 milionů korun bez DPH jsou společnosti Edikt a IDS – Inženýrské dopravní stavby Olomouc.
Aktuálně stavbaři na první polovině mostu montují betonová svodidla a protihlukové stěny a přesunují dočasná ocelová svodidla. V příští stavební sezoně se stavbaři přesunou na druhou část mostu. Uzavřena tak bude od února pravá strana, jezdit se bude znovu kyvadlově, dopravu budou řídit semafory. Kamiony nad 40 tun musí po dobu rekonstrukce mostu po objízdných trasách přes Srní a Zákupy. Hotovo by mělo být podle ŘSD v dubnu 2026
čtk