V České Lípě odstartovala výstavba obchvatu slibovaná 40 let. Bude měřit 1,5 kilometru
Den s datem 18. dubna 2024 se zapíše do historie České Lípy, v tento den se začala stavět další část obchvatu města o délce 1,5 kilometru. Od dokončení mimoúrovňové křižovatky na silnici I/9 v Sosnové přitom uplynulo už skoro 14 let.
Jitka Volfová (ANO 2011), starostka České Lípy: "Po 40 letech, kdy se začalo hovořit o obchvatu, tak věřím, že do dvou let se Česká Lípa dočká toho, aby nákladní doprava a velká intenzita osobní dopravy nejezdila přes centrum České Lípy. Zátěž pro město byla tak veliká, že lidem se chvěly domy, ta prašnost byla neskutečná."
Po silnici I/9 denně projede okolo 16 tisíc aut, obchvat by tak měl městu výrazně ulevit.
Radek Mátl, generální ředitel ŘSD ČR: "Jedná se o poměrně krátký úsek 1,5 kilometru, ale je potřeba zmínit, že asi 500 metrů je na estakádě. Navazuje na de facto už hotový úsek. V tuto chvíli pokračujeme dál na Dubici a Dolní Libchavu v západní části České Lípy. Napojujeme se na silnici II/262."
Na úsek z Dubice do Dolní Libchavy v budoucnu ještě naváže třetí část obchvatu, která bude směřovat do Nového Boru. Poslední etapa se nyní nachází ve fázi územního řízení.
Martin Kupka (ODS), ministr dopravy: "Já bych si přál, aby se nečekalo. Navíc se podařilo celou řadu zákonů upravit tak, aby stavby v té přípravě běžely opravdu výrazně rychleji. Je na ŘSD a na projektantech, aby se pokusili najít co nejšetrnější řešení pro ten průchod krajinou. "
Ředitelství silnic a dálnic očekává, že poslední část obchvatu České Lípy bude minimálně dvojnásobně dražší než druhá etapa, stát by měla přes miliardu. Realizace se odhaduje na rok 2027.
PROTEXT