Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Milovnice pohledů Lucie Kvapilová z obce Pulečný provozuje největší internetový obchod s pohlednicemi v ČR

18.01.2021 | 8:49

Milovnice pohledů Lucie Kvapilová z obce Pulečný u Jablonce nad Nisou provozuje v současné době největší internetový obchod s pohlednicemi v České republice. Část z nich není jinde k sehnání – tvůrci a fotografové je totiž tvoří e-shopu na míru. Vše přitom vzešlo ze světově oblíbeného koníčku – postcrossingu, tedy posílání pohledů na náhodně vygenerované adresy a jejich přijímání z celého světa.

pohlednictví 137631404 2738529136361983 3797734154541377466 o
Foto - zdroj: FB Pohlednictvi.cz

„Pohlednice miluju, v dětství to bylo jediné spojení s mojí sestrou, která pracovala jako au-pair v Německu, a vždy velmi radostné. Úplně jsem zajásala, když jsem v dospělosti objevila Postcrossing. Je to něco, co děláte naprosto dobrovolně, přinášíte tím absolutní radost a posíláte pohledy z „čistého srdce“ prostě proto, že chcete potěšit. Je to skrz na skrz radostná záležitost,” říká Kvapilová, zakladatelka portálu pohlednictvi.cz.

Jejíma rukama prošlo už více než 16 000 druhů pohlednic a v e–shopu je aktuálně na výběr z více než čtyř tisíc pohlednic od uměleckých, přes turistické až třeba po kvetoucí pohlednice: „Dozvěděla jsem se, že má Ruční papírna ve Velkých Losinách existenční potíže, a tak jsem vymyslela kvetoucí pohlednice – na speciálním ručním papíru jsou semínka heřmánku a po zasazení do země může pohlednice vykvést,” vysvětluje Kvapilová.

A tím její aktivita nad rámec internetového obchodu nekončí. Má za sebou pořádání srazů sběratelů, v minulém roce vymyslela hru s názvem #vyzvazpohlednictvi, skrz níž proběhlo na 400 výměn pohlednic mezi lidmi a v neposlední řadě se její Pohlednictví stalo partnerem projektu Úsměv do schránky, jenž i přes covidové období sbírá kontakty na domovy důchodců, kterým mohou dobrovolníci poslat radost v podobě dopisu nebo pohledu.

Lásku k pohlednicím Kvapilové hned pozná i každý zákazník: „Toužila jsem po tom, aby objednávka z Pohlednictví nebyla jen obálkou z nějakého obchodu, ale spíš jako když vám přijde něco od kamarádů. Každá obálka proto od nás chodí nazdobená, s osobním ručně psaným vzkazem. Chci, aby v tom byl ten záchvěv radosti, co člověk u schránky může prožít, od prvních chvil. Je to to, co mě na Pohlednictví hrozně baví – že je to velký kolotoč, na konci kterého jsou všichni spokojení – autoři, protože mají provizi z každé vytištěné pohlednice, my i zákazníci, kteří tu radost většinou ještě posílají dál,” popisuje svůj přístup majitelka e–shopu.

I Lucie Kvapilová se svým Pohlednictvím si vyzkoušela hodinové poradenství v Podnikatelské ambulanci Libereckého podnikatelského inkubátoru: „Do ambulance jsme nepřišli s konkrétním dotazem, spíše nás zajímalo, co si o tom myslí někdo další. Philipp chtěl znát jednotlivé kroky našeho marketingu a k nim přidával své návrhy,” popisuje Kvapilová setkání s ředitelem Lipo.ink Philippem Rodenem. „Na základě návštěvy ambulance jsme připravili první newsletter a měsíc po prvním newsletteru jsme měli největší obrat do té doby. Bylo to pro mě obrovské překvapení, protože jsem měla za to, že e-mailový marketing je mrtvá záležitost,” dodává.

Než jsem Lucii potkal, nikdy jsem o postcrossingu neslyšel. Její podnikání je krásným důkazem, že i z obskurního hobby se dá udělat reálný byznys, když se to vezme za správný konec,” doplňuje Roden.

Podnikatelská ambulance je hodinová bezplatná konzultace pro kohokoliv v Libereckém kraji, kdo chce začít s podnikáním nebo už podniká a potřebuje poradit. Pro návštěvu ambulance není třeba splňovat žádná kritéria, stačí si jen vybrat termín a přijít.

TZ/Barbora Jónová