Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

V Chrastavě dokončili rekonstrukci Vítkovské ulice, obnova necelého kilometru přišla na více než 56 milionů

30. 05. 2023 | 10:00

V Chrastavě na Liberecku dokončili rekonstrukci Vítkovské ulice. Obnova zhruba 900 metrů krajské komunikace přišla na více než 56 milionů korun, z toho Liberecký kraj jako vlastník silnice zaplatil zhruba polovinu. Součástí nákladného projektu byla výstavba kanalizace a také chodníku s veřejným osvětlením a dvěma autobusovými zastávkami. Šlo tak o společnou investici s městem, řekl při dnešním slavnostním otevření ČTK náměstek hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).

chrastava silnice chrastava2
Foto: Artur Irma

Vítkovská ulice patřila ke komunikacím, které byly v Chrastavě silně poškozené při povodních v roce 2010 a znovu o tři roky později. Komunikace byla sice po povodni opravená, ale jen provizorně. Kompletní rekonstrukce se podle starosty Michaela Canova (Starostové pro Liberecký kraj) dočkala až teď. "Nejedná se jen o silnici, ale především o novou kanalizaci, stála přes 17 milionů korun, z toho téměř 11 milionů jsme získali na dotacích," doplnil Canov. Podobně se podle něj městu podařilo získat dotaci také na chodník.

Foto: Artur IrmaVýstavbu kanalizace v této části města připravovala radnice od roku 2006, komplikovaná byla podle starosty vyjednávání s majiteli pozemků, ale také jednání o dotaci na nákladný projekt. "Získání dotace bylo pro samotnou realizaci stěžejní. Jednání vypadalo původně beznadějně a přiznám se, že jsem boj o dotaci chtěl několikrát vzdát," řekl Canov. Město získalo na stavbu zhruba 16 milionů korun z evropských fondů, samotnou opravu silnice pak zaplatil ze svého Liberecký kraj.

Foto: Artur IrmaOpravu silnice od začátku provázely komplikace, práce loni začaly se zpožděním, protože dodavatelské firmě chyběli ukrajinští pracovníci a kvůli válce na Ukrajině se zpozdily také dodávky materiálu. Staveniště tak převzala až na konci května. Stavba se protáhla a také prodražila. Z původních 22,5 milionu korun se cena krajského podílu zvedla o pětinu na bezmála 28 milionů. Důvodem bylo podloží. Při stavbě firma narazila na jíly a musela změnit technologii. Část podloží museli odtěžit a nahradit kamenivem," dodal ředitel krajské správy silnic Jan Růžička.

Foto: Artur Irmačtk