Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Krajská kovidová telefonní linka k 30. červnu 2021 končí, od ledna  přijala 19.743 telefonních hovorů

30. 06. 2021 | 17:25

K 30. červnu 2021 ukončil Liberecký kraj provoz vlastní telefonní linky, která pomáhala veřejnosti se všemi dotazy ke COVID-19. Fungovala sedm dnů v týdnu, po poklesu zájmu pak ve všední dny. Od ledna tohoto roku přijala 19.743 telefonních hovorů, zájemcům pomohla vytvořit celkem 5.517 registrací a 3.492 rezervací termínů očkování.

sENIOR Rukatelefon2
Ilustrační foto

Telefonní linku obsluhovalo najednou šest telefonních operátorů, kteří od ledna občanům Libereckého kraje pomáhali se zorientovat v aktuální epidemiologické situaci spojené s kovidovou pandemií. Volajícím také vytvářeli registraci v Centrálním rezervačním systému Ministerstva zdravotnictví ČR a rezervovali pro ně termíny očkování proti COVID-19. Volání na krajskou telefonní linku bylo bezplatné.

„Krajská telefonní linka sice končí, ale ta celostátní s číslem 1221 je stále v provozu a chtěl bych ji doporučit všem, kteří budou mít nějaký dotaz v souvislosti s koronavirem nebo potřebují pomoc například s termínem očkování,“ uvedl krajský radní pro zdravotnictví Vladimír Richter.

Nejvíce telefonních hovorů přijala krajská informační linka v tomto roce v březnu a v květnu, v průměru 5.000 volání za měsíc. Stejně tak i v těchto měsících bylo vytvořeno nejvíce registrací a rezervací, v průměru 1.460 měsíčně.

LK/Andrea Fulková