Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Krajská kovidová telefonní linka k 30. červnu 2021 končí, od ledna  přijala 19.743 telefonních hovorů

30.06.2021 | 17:25

K 30. červnu 2021 ukončil Liberecký kraj provoz vlastní telefonní linky, která pomáhala veřejnosti se všemi dotazy ke COVID-19. Fungovala sedm dnů v týdnu, po poklesu zájmu pak ve všední dny. Od ledna tohoto roku přijala 19.743 telefonních hovorů, zájemcům pomohla vytvořit celkem 5.517 registrací a 3.492 rezervací termínů očkování.

sENIOR Rukatelefon2
Ilustrační foto

Telefonní linku obsluhovalo najednou šest telefonních operátorů, kteří od ledna občanům Libereckého kraje pomáhali se zorientovat v aktuální epidemiologické situaci spojené s kovidovou pandemií. Volajícím také vytvářeli registraci v Centrálním rezervačním systému Ministerstva zdravotnictví ČR a rezervovali pro ně termíny očkování proti COVID-19. Volání na krajskou telefonní linku bylo bezplatné.

„Krajská telefonní linka sice končí, ale ta celostátní s číslem 1221 je stále v provozu a chtěl bych ji doporučit všem, kteří budou mít nějaký dotaz v souvislosti s koronavirem nebo potřebují pomoc například s termínem očkování,“ uvedl krajský radní pro zdravotnictví Vladimír Richter.

Nejvíce telefonních hovorů přijala krajská informační linka v tomto roce v březnu a v květnu, v průměru 5.000 volání za měsíc. Stejně tak i v těchto měsících bylo vytvořeno nejvíce registrací a rezervací, v průměru 1.460 měsíčně.

LK/Andrea Fulková