Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Ministerstvo schválilo silnici z Turnova severovýchodním obchvatem Rovenska, stavba se předpokládá v roce 2030

09. 08. 2021 | 13:55

Ministerstvo životního prostředí (MŽP) vydalo souhlasné stanovisko pro výstavbu silnice 35 z Turnova do Jičína s variantou severovýchodního obchvatu Rovenska pod Troskami. Posuzovala se ještě varianta s jihozápadním obchvatem. ČTK o vydání souhlasného stanoviska MŽP dnes informovala mluvčí turnovské radnice Zdenka Štrauchová.

trosky 18madPohled-dolu1
Foto: Mad

"Dokument má 41 připomínek," uvedla Štrauchová. "Předpokládaná realizace záměru je uvažována okolo roku 2030," dodala.

Nová silnice, dlouhá zhruba 32,5 kilometru, by měla zlepšit a zrychlit spojení z Libereckého do sousedního Královéhradeckého kraje a odvést tranzitní dopravu z obcí. Uvažovalo se nejprve o stavbě s parametry dálnice, k tomu ale není vzhledem k hustotě dopravy důvod. Trasy byly původně tři, vybrána byla takzvaná severní, jež z velké části kopíruje současnou silnici od Turnova na Jičín.

V rámci procesu EIA vydalo MŽP souhlasné stanovisko pro variantu E1 s možností výběru mezi podvariantami E11 nebo E12. První možnost znamená, že půjde o silnici se střídavým třípruhem v celé délce až k Jičínu a druhá, že bude čtyřpruh mezi křižovatkou od Ohrazenic u Turnova k odbočce na Semily v Žernově u Rovenska. Jednou z podmínek souhlasného stanoviska MŽP ale je, že v rámci další projektové přípravy bude pro přeložku silnice druhé třídy, jež povede z Žernova na Semily, vypracovaná samostatná EIA.

Mezi další podmínky MŽP patří i vypuštění možnosti vybudovat střední odpočívky v Rovensku - Václaví, prověřit možnost prodloužení zakryté části tunelu v oblasti Turnova - Pelešan z navrhovaných 900 metrů o dalších 400 metrů, zpracovat detailní vyhodnocení vlivů z hlediska krajinného rázu či akustiky, dendrologický průzkum nebo preferování výstavby nové silnice v maximální míře bez osvětlení. Zpracovat se musí také pro některá místa studie odtokových poměrů v záplavovém území Jizery a Libuňky a výsledkům přizpůsobit výstavbu mostů.

čtk