Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Sdružení Český ráj monitoruje  návštěvnost památek, turistických cílů i jednotlivých akcí

18. 04. 2020 | 19:26

Stejně jako v uplynulých letech zpracovalo i letos Sdružení Český ráj monitoring návštěvnosti památek, turistických cílů a akcí za období loňského roku. „Podklady pro souhrnnou zprávu za celý region získává Sdružení ve spolupráci s informačními centry v regionu, která jednotlivé monitorované subjekty oslovují a získané údaje nám předávají. Všem patří za tuto aktivitu velké poděkování,“ říká Jitka Kořínková ze Sdružení Český ráj.

pantheonCharousek
Foto: Pavel Charousek

Monitoring návštěvnosti byl prováděn na 70 turistických atraktivitách, které v roce 2019 navštívilo 1,9 milionu turistů, což je ve srovnání s rokem 2018 nárůst zhruba o 150 tisíc. K nejvyhledávanějším cílům, kde návštěvnost výrazně překročila hranici 200 tisíc turistů, patří Škoda Auto muzeum (274 242) a Zámecký resort Dětenice (242 521).

Následují Prachovské skály (169 500), Hrad a zámek Staré Hrady (145 000), Trosky (117 000) zámek Sychrov (103 777), hrad Kost, Bozkovské dolomitové jeskyně, hrad Valdštejn a zámek Humprecht.

Služeb informačních center v Českém ráji v roce 2019 využilo téměř 380 tisíc návštěvníků. Mezi nejvyhledávanější „íčka“ patří MIC Jičín s téměř 132 tisíci návštěvníků, následuje Mladá Boleslav (55 804) a Turnov (51 291).

Od roku 2018 monitoruje Sdružení Český ráj také návštěvnost akcí, bazénů a koupališť. Nejvyhledávanějšími akcemi v regionu jsou Rally Bohemia se zhruba 70 tisíci diváků a Jičín - město pohádky se zhruba 60 tisíci návštěvníků. I čísla týkající se „vodních“ atraktivit jsou poměrně zajímavá. Bazény a koupaliště v Českém ráji zaznamenaly v loňském roce více než 700 tisíc návštěvníků. Oproti roku 2018 došlo u všech monitorovaných k mírnému poklesu. Výjimku tvoří aquacentrum Jičín a bazén v Nové Pace, kde byl naopak zaznamenán nárůst.

Foto: Pavel Charousek

Sdružení Český ráj monitoruje také sledovanost svých on-line prezentací. Hlavní web s doménou www.cesky-raj.info navštívil v loňském roce bezmála milion uživatelů. Roste sledovanost regionu na sociálních sítích – hlavní facebookový profil měl k 31. 12. 2019 téměř 9 tisíc příznivců. Instagram @ceskyrajcz měl k tomuto termínu 1 661 sledujících.

„Získaná data předáváme dále do krajské a národní databáze. Jejich přehledné zpracování je pak k dispozici na doméně České centrály cestovního ruchu www.tourdata.cz. Konkrétně Český ráj pak najdete pod odkazem  https://tourdata.cz/regionalni-reporty/turisticke-oblasti/cesky-raj/,“ uzavírá Jitka Kořínková.

TZ Sdružení Český ráj