Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Nové logo i popisky. Botanická zahrada v Liberci dostane ke 130. narozeninám novou vizuální identitu

30. 06. 2024 | 16:59

Novou vizuální identitu získá Botanická zahrada v Liberci. Změní se logo i vzhled propagačních materiálů či informačních textů pro návštěvníky. Nejstarší zařízení svého druhu v České republice, je častým vyhledávaným cílem turistů nejen z České republiky, ale i ze zahraničí, tak dostane dárek ke 130. výročí založení.

botanocká zdroj lk PhotoPick-70530-original svacek-libor
Foto: LK

Odhodlání posunout botanickou zahradu na vyšší úroveň motivovalo její tým k velkému kroku, kterým je změna vizuální identity instituce. „Rozhodli jsme se vyhlásit soutěž ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign, která má s tímto typem soutěží bohaté zkušenosti,“ uvedl ředitel Václav Lenk. „Byli bychom velmi rádi, kdyby se do soutěže přihlásilo některé z grafických studií z Liberci či okolí. Věříme, že spolupráce na regionální úrovni by celému projektu dodala přidanou hodnotu.“

„Vizuál každé instituce je první vizitkou, kterou se prezentuje. Zároveň musí být všechny prvky dobře využitelné pro grafické ztvárnění. Je to něco, co patří do rukou profesionálů. Doba nadšených amatérů je, doufám, pryč. Naše organizace nabízejí dobrou službu svým návštěvníkům, proto i jejich prezentace navenek tomu musí odpovídat,“ řekla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.

Botanická zahrada, foto: LKLogo, kterým se zahrada momentálně prezentuje, je staré přibližně třicet let. V porovnání s logy institucí podobného charakteru, je nevýrazné a v prezentaci zahrady zaniká. Díky svým tenkým liniím je graficky nepraktické, a proto je důležité najít nové, které bude vyhovovat současným požadavkům propagace.

Nová vizuální identita však není pouze logo, jde o celkový vzhled prezentace zahrady. V areálu se například nachází infografika s naučnými texty. I tyto prvky projdou vizuální proměnou a dostanou nový, sjednocený vizuál. Proměnou projdou propagační materiály, dárkové předměty, odborné publikace a další.

Více informací o soutěži lze nalézt na odkazu https://www.czechdesign.cz/nase-souteze/soutez-na-novou-vizualni-identitu-botanicke-zahrady-liberec .

LK/Jan Mikulička