Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Prolínání kultur v kresbách Adély Součkové. Výstava s názvem Rození předků, polykání krajin potrvá do března 2020

16. 12. 2019 | 18:46

Adéla Součková patří k nejaktuálnějším českým autorům dneška. Ve své kresebné tvorbě s přesahy do práce s textilem nebo svítících boxů reflektuje dnešní globální svět. Zároveň to je umělkyně, která se dokázala prosadit i v zahraničí, žije střídavě v Praze a Drážďanech, a má za sebou řadu mezinárodních projektů a výstav v blízké i daleké cizině.

lazneprohlIrma1
ilustrační foto

Je poslední finalistkou Ceny Jindřicha Chalupeckého pro rok 2018, která se představí v Lázních. Výstava má název Rození předků, polykání krajin a potrvá do března 2020.

 

Výstava Rození předků, polykání krajin představuje reprezentativní průřez autorčinu současnou tvorbou, které dominují indigové modrotisky hybridních monumentálních figur vznikající v posledních třech letech. Různé fáze konzistentního modrotiskového období autorka představila už na výstavě v trnavské Synagoze, v Karlin Studios pod názvem Počasí času a v rámci Rembrantd‘s Stroke v Dráždanech jako Ancestors Uploaded (Kupferstich-Kabinet Dresden). Výstavou také poprvé veřejně představujeme autorčiny rané práce na papíře z let 2011-2015, které vznikaly paralelně s velkoformátovými obrazy, videi a živými akcemi. Přítomný výběr nabízí intuitivní východiska autorky v ryze výtvarné podobě. Řadu kreseb a akvarelů shromáždila v autorských knihách Atlas podkožních zážitků (Nakladatelství AVU a Ausdruck Books, Praha, 2013) a Otázky / Questions (Divus, Praha, 2014).

Adéla Součková je etablovanou umělkyní, která si pro libereckou výstavu vybrala kurátorku a teoretičku současného umění Marianu Serranovou. Ta o vystavených pracích říká: „Adéla Součková pracuje s napětím ve spojování východních a evropských kultur, sleduje asymetrie v extrémně odlišných přístupech a podmínkách k životu v globálním světě. Autorčiny figury a obrazová schémata popisují s ironií i poetičností zvláštní podprahové stavy. Aktivita její ruky na povrchu papíru a textilu zaznamenává složité situace v nečekaných vztazích těla, rodu a krajiny, jako jakési vizuální pásmo subjektivních i kolektivních pocitových epizod.“

Adéla Součková studovala v letech 2007 až 2014 na Akademii výtvarných umění v Praze v malířském ateliéru Vladimíra Skrepla a v konceptuálním ateliéru Jiřího Kovandy. Souběžně začala studovat Hochschule für Bildende Künste Dresden u Raula Kerbacha a Ulrike Grossarth. Účastní se stáží a tvůrčích pobytů po celém světě, momentálně pobývá v Japonsku, kde studuje tušovou kresbu. V roce 2018 byla vybrána do finále Ceny Jindřicha Chalupeckého.

TZ OGL