Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Výstavba silnice do průmyslové zóny Jih přijde Liberecký kraj na 300 milionů. Vypomoci má i stát

09. 01. 2022 | 14:40

Na 300 milionů korun přijde podle odhadů Liberecký kraj výstavba druhé silnice do průmyslové zóny Jih v Liberci. Je připravena dokumentace k územnímu řízení, kraj už také vykupuje nemovitosti, které musí stavbě ustoupit. Pokud se na projekt podaří získat dotace, mohla by stavba začít v roce 2024, řekl ČTK liberecký hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

silnice lk léto IMG 0406
archivní ilustrační foto

"Budeme o financování silnice jednat s agenturou CzechInvest. Chceme také novému vedení ministerstva průmyslu a obchodu připomenout slib všech předchůdců, jejichž jména si už ani nepamatuju, že s financováním výstavby této silnice významně pomůže i stát. Stát se zavázal v době, kdy lákal společnost Denso do Liberce k tomu, že tu přípojku vybuduje a bude ji financovat, k čemuž nikdy nedošlo," doplnil liberecký hejtman.

Nová komunikace zajistí druhé napojení zóny na silnici I/35, odlehčit by tak měla přetížené ulici České mládeže, která je dnes jedinou přístupovou cestou do průmyslové zóny od průtahu městem. V zóně jsou dvě desítky firem, hlavně dodavatelů autodílů, které zaměstnávají tisíce lidí. Ulice České mládeže kapacitně nestačí, denně po ní projede až 17.000 aut. Nová silnice by podle odhadu mohla nejméně třetinu zátěže převzít. Proti výstavbě jsou obyvatelé Doubí, přes jejichž území by měla vést. Petici proti stavbě v minulosti podepsalo přes 800 lidí.

S výstavbou druhého napojení se počítalo už koncem 90. let, kdy průmyslová zóna o rozloze 125 hektarů vznikala. V roce 1999 stát sliboval, že se na výstavbě druhého napojení zóny bude finančně podílet, k tomu ale nedošlo. Pro průmyslovou zónu je druhá silnice nezbytná, dlouhá by měla být zhruba 1,4 kilometru a počítá s ní už i územní plán města. Radnice v minulých letech prověřovala zhruba deset tras, odborníci vybrali variantu, která je nejlepší, co se týče zásahu do krajiny, osobního vlastnictví i technického řešení.

Navržená trasa se vyhýbá zástavbě a propojuje okružní křižovatku na konci Průmyslové ulice u areálu firmy DENSO s mimoúrovňovou křižovatkou silnice I/35 s Hodkovickou a Minkovickou ulicí. Kraj už na trase vykupuje nemovitosti, které musí stavbě ustoupit. "Bude to společná akce kraje a města, město tam chce vybudovat chodníky, veřejné osvětlení, cyklostezky, zeleň a podobně," dodal Půta.

čtk