Zdá se, že používáte prohlížeč, který nepodporuje dnešní standard pro zobrazování obsahu na webu. To může způsobit, že některé části webu nemusí fungovat správně. Doporučujeme Vám prohlížeč aktualizovat nebo si stáhnout takový, který dnešní standard splňuje.

Aktualizovat

Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Rekonstrukce silnice z Mimoně na Mnichovo Hradiště přišla na 301 milionů korun. Pomohly evropské zdroje

07.06.2023 | 19:33

Bezmála 301 milionů korun stála rekonstrukce krajské silnice II/268 z Mimoně na Českolipsku na Mnichovo Hradiště. Jde tak zatím o nejdražší dopravní stavbu financovanou Libereckým krajem. Zhruba 80 procent potřebných peněz se ale na obnovu 14 kilometrů dlouhé silnice podařilo získat z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP), řekl dnes ČTK u příležitosti slavnostního otevření silnice náměstek hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj).

mimonsil3top
Foto: LK

Obnovu silnice nutně potřebovala, byly v ní hluboké vyjeté koleje, byl rozbitý povrch i poškozené mosty. Kraj rekonstrukci připravoval pět let, práce tam začaly v květnu 2020. "Jsem rád, že se nám podařilo dokončit rekonstrukci významné dopravní tepny vedoucí až na hranici Libereckého kraje se Středočeským krajem. Jedná se navíc o důležitou spojnici vedoucí skrz bývalý vojenský prostor Ralsko. Rekonstrukce tam byla opravdu nezbytná," doplnil Sviták.

Stavba byla rozdělena do dvou etap. "Na začátku se uvažovalo, že se v rámci jedné stavby, jedné etapy udělá úsek od hranic kraje až do Mimoně. Součástí toho úseku jsou zatáčky u Krupé, kde došlo rozšíření silnice, ale původně se uvažovalo, že se tam udělá přímý úsek se zahloubením. Vzhledem k cenové náročnosti se přistoupilo k přepracování dokumentace v tomhle úseku, a aby se nezdržovala zbylá část stavby, tak došlo k rozdělení na etapy," řekl k projektu ředitel krajské správy silnic Jan Růžička.

Problémy ale podle něj byly i v první etapě, kde se zkomplikovala rekonstrukce mostu za Ploužnicí. "Je tam mokřad a Metrostav hledal vhodné konstrukční řešení založení mostu, zdrželo se to proto o několik měsíců," dodal Růžička.

K rekonstrukci silnice se připojilo i město Ralsko. "Financovali jsme stavbu chodníku, dávali jsme nějakých 5,5 milionu korun," řekl starosta Ralska Miloslav Tůma (ANO). Souběžně město financovalo výstavbu cyklostezky, která Ralsko propojila s Mimoní, její výstavba přišla na 32 milionů korun, z toho 85 procent získalo město ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Díky cyklostezce se mohou pěší a cyklisté dostat do sousedního města bezpečně a nemusí jet po rušné krajské silnici.

Dokončení rekonstrukce silnice Tůma uvítal. "Musím ale říct, že tím, jak to dlouho trvalo, se to podepsalo na technickém stavu objízdných tras, teď budeme s krajem řešit jejich opravu," řekl starosta. Nejvíc postižená je podle něj krajská silnice z Hvězdova na Mimoň. "Tu bychom chtěli letos s krajem vyřešit tak, aby byla opravená a předaná do majetku města, protože ta samotná komunikace slouží převážně pro občany města a přímo městské části Hvězdova," dodal Tůma.

čtk