Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Jablonec chce podporovat manuální zručnost dětí a technické vzdělávání v základních školách

25. 11. 2019 | 7:28

Více jak 200 tisíc korun uvolnil ze své kapitoly náměstek pro oblast humanitní David Mánek na pilotní programy technického vzdělávání v jabloneckých základních školách. Jejich cílem je zvýšit manuální zručnost dětí a nabídnout jiné možnosti učení, než je výuka ve školních lavicích.

panenky doll-4335387 1280
Ilustrační foto

„Často se hovoří o tom, že děti sedí pouze u počítačů nebo ve školních lavicích a jejich technická zručnost je velmi malá. Proto jsme se rozhodli vyzkoušet programy technického vzdělávání v základních školách a už teď na podzim jsme nabídli jejich pilotní část,“ vysvětluje náměstek David Mánek.

Magistrát nabídl jabloneckým základním školám tři možnosti technického vzdělávání: dřevodílny, návštěvu prakticky zaměřených vzdělávacích programů iQlandie a příspěvek na nákup technických stavebnic typu Merkur nebo Seva, které zvyšují manuální zručnost dětí a školy je mohou využívat při hodinách praktické výuky.

„Ať si vybere škola kterýkoliv směr, finančně ji podpoříme. To znamená, že přispějeme na tvůrčí dřevodílnu či na vstupné do iQlandie nebo na nákup stavebnic. Letos jsem ze své kapitoly uvolnil 220 tisíc korun, abychom poznali odezvu,“ říká náměstek Mánek s tím, že pomalu vyhodnocuje se svým odborem výsledky. „Předběžně už víme, že o tvoření ze dřeva je zájem u dětí od 6 do 11 let, 6.-7. třída naopak vítá spíše hromadnou návštěvu tematické hodiny v iQlandii. Poznatky o programech technického vzdělávání budeme sbírat po zbytek školního roku, abychom systémově příspěvek na něj mohli zařadit do rozpočtu města roku 2021,“ přibližuje Mánek a dodává, že nechce město zavázat k tomu, aby hradilo školám celý program. „Záleží na školách, na jejich ředitelkách a ředitelích, jak jsou ochotni a schopni do programu vstoupit, jakou míru spolufinancování rodičů nebo sponzorské firmy si mohou zařídit. V každém případě jsou první odezvy ze strany škol kladné,“ uzavírá David Mánek.

TZ/Jana Fričová