Nastavení cookies

"Cookies" jsou malé soubory prohlížeče, které nám umožňují dočasně ukládat informace ohledně vašeho zařízení a vás, jako uživatele, výhradně v době, kdy procházíte portál Genus. Tyto soubory nám pomáhají získat informace o návštěvnosti a chování uživatelů, na základě kterých web průběžně vylepšujeme.

Jablonec má územní rozhodnutí pro stavbu nového dopravního terminálu s podzemním parkovištěm

22. 05. 2020 | 13:40

Jablonec nad Nisou získal územní rozhodnutí pro stavbu nového dopravního terminálu s podzemním parkovištěm. Náklady projektu se předběžně odhadují na 260 milionů korun. Pokud vše vyjde, mohlo by město na dotacích získat až 200 milionů korun, řekl dnes novinářům náměstek primátora pro rozvoj Petr Roubíček (ODS). Žádost o dotaci chce město podat na podzim. Terminál musí být v provozu nejpozději v červenci 2023.

autobus nadrazi autobus
Foto: JN

Nový dopravní terminál vyroste v Kamenné ulici a v budoucnu propojí městskou a regionální autobusovou dopravu s tramvajovou a železniční. Součástí je i podzemní parkoviště pro zhruba 200 aut. S nedalekou vlakovou zastávkou by měla nový terminál propojit prosklená lávka. To bude ale až v příštím programovacím období. Počkat si na něj bude muset i plánované prodloužení tramvajové trati, která zatím končí u Tyršových sadů. Na terminál bude třeba dostavět ještě zhruba 800 metrů kolejí. "Terminál je navržen tak, aby tam ta tramvaj jednou přijela," dodal Roubíček.

Pro Jablonec je výstavba nového dopravního terminálu prioritou. I když město v souvislosti s koronavirovou pandemií a očekávaným propadem daňových příjmů některé investice odložilo, výstavby terminálu se vzdát nechce. "Je to zásadní strategická investice města, jak finančním objemem, tak ale hlavně souvisejícími dopady, ten terminál propojí všechny druhy dopravy," řekl primátor Jiří Čeřovský (ODS). Radnice je podle něj připravena si v případě potřeby na doplacení projektu i půjčit.

Podoba terminálu je dílem pražského ateliéru DOMYJINAK architekti. Postaven by měl být ze skla, střechu hlavní budovy pokryje zeleň. "Snažili jsme se tím návrhem o rozšíření městského prostoru Dolního náměstí o pěší zónu, kde by byl objekt, který by sloužil nejen dopravě, ale hlavně občanům města. Snažili jsme se o zapojení řeky Nisy do toho veřejného prostoru," řekl ČTK při prezentaci návrhu jeden z autorů Petr Šikola. Od původního návrhu se podle Roubíčka projekt příliš neliší, s ohledem na rostoucí tlak na elektromobilitu tam ale přibyla další dobíjecí stání.

čtk